Mijn vriend is gescheiden met EOT in een co-ouderschap. Hij heeft de kinderen 5,5 en zijn ex 8,5 dagen (3 kinderen). Dit vooral op haar vraag omdat ze het moeilijk had om de kinderen langer te missen, deels ook door werk van mijn partner)
Zijn ex krijgt kindergeld, heeft de kinderen ten laste en krijgt nog es 90 euro om de dagen dat ze de kinderen meer heeft te compenseren. (samen toch zo'n 750 euro per maand) Volgens de EOT moet zij volledig instaan voor de gewone verblijfsoverstijgende kosten van de kinderen. Daar heeft zij problemen mee en komt herhaaldelijk af met facturen ivm kledij en schoolkosten, enz...waarvan hij de helft zou moeten betalen. Daar hij over geen kindergeld en zo beschikt, doet hij dit niet. Hij mag van haar ook in niets beslissen. Zo betaalt zij enkel voor sporten en verenigingen die haar voorkeur wegdragen. Van ons moeten ze bv. naar de ksa (wat ze ook graag doen), maar dit lidgeld moet mijn partner dan maar zelf ophoesten.
Zo zijn er nog tal van voorbeelden.
Nu, doordat ik in beeld gekomen ben en dus ook kan instaan voor de opvang van de kinderen en door werkverandering van mijn partner, zouden we graag de kinderen een volledige week hebben. Mijn partner zou graag daarbij een kindrekening openen waar zowel hijzelf als zijn ex aankunnen. Zo kan er eerlijk omgegaan w met het kindergeld en kan alles eerlijk gedeeld worden en niet volgens haar willekeur.
Natuurlijk houdt zij dat tegen: zij wil enkel een 7/7 regeling als ze alles mag houden en hij de helft van alles betaald.
Volgens onze advokaat zal de rechter de 7/7 regeling niet goedkeuren omdat de EOT nog maar een jaar geleden opgesteld is. Hij is wel ervan overtuigd dat mijn partner idd. niet moet helpen betalen voor de gewone verblijfsoverstijgende kosten (wel voor de buitengewone verblijfsoverstijgende kosten, wat wij niet betwisten)
Heeft hier iemand ervaring mee?