Ik zeg niet dat het verplicht is (contract); voor verhuizingen binnen de gemeente bij mensen die er reeds eerder woonden wordt het niet gevraagd maar gewoon om aan te tonen dat ik het niet uit m'n duim aan het zuigen ben:En wat als je dan bv intrekt bij je partner of bij een familielid Xenonphon? Dan heb je ook geen huurcontract. Domicilie gaat toch om de feitelijke situatie, zelfs krakers worden ingeschreven in hun kraakpand.
En dan hangt het er nog van af van waar naar waar je verhuist. In de loop van mijn leven (wat meer dan een halve eeuw) ben ik meerdere keren verhuisd binnen de stad Antwerpen. Nog nooit in mijn leven een wijkagent aan de deur gehad voor een domiciliewijziging! Die procedure wordt hier nog steeds stelselmatig overgeslagen, zelfs heel recent nog bij vrienden die binnen A verhuisd zijn.
En nu jij
Dat wist ik niet.Alle gekheid op een stokje... Ik begrijp nog steeds niet waarom er bij een verhuis binnen een grote stad als bv Antwerpen geen vaststelling door de wijkagent gedaan wordt. Het is net in de grootsteden dat de meeste domiciliefraude voorkomt. Ik ben absoluut geen fan van hem maar zelfs onze Zwarten Bever laat die procedure onaangeroerd en laat alles verder kabbelen zoals het was.
Wat wist je niet KJ86?Dat wist ik niet.Alle gekheid op een stokje... Ik begrijp nog steeds niet waarom er bij een verhuis binnen een grote stad als bv Antwerpen geen vaststelling door de wijkagent gedaan wordt. Het is net in de grootsteden dat de meeste domiciliefraude voorkomt. Ik ben absoluut geen fan van hem maar zelfs onze Zwarten Bever laat die procedure onaangeroerd en laat alles verder kabbelen zoals het was.
Als je alle verhuizers in Antwerpen wil bezoeken, zal je waarschijnlijk een tweede politiekorps nodig hebben.