Handtekening fraude

Adriana

Re: Handtekening fraude

#31 , 19 jan 2016 15:27

Hoe is de brief geformuleerd?

"Ik, ondergetekende...x, geef mijn ontslag of" Mijn echtgenote X wenst haar ontslag te geven...."

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#32 , 19 jan 2016 15:33

Voor de goede orde, ik heb GEEN ontslag gekregen. Ik heb "zelf" ontslag genomen op basis van een aangetekend schrijven
Ja, OK, dat is voor iedereen wel duidelijk, hier.
welke NIET door mij is opgemaakt en NIET door mij ondertekend. Dit schrijven is opgesteld met aanduiding van mijn naam en ondertekend in mijn naam, met valse handtekening. Wat ik kan bewijzen.
Ja, maar dit schrijven is wel opgesteld (misschien ook verstuurd) met uw medeweten? Indien niet, hoe verklaart u dan dat u uw werkgever niet METEEN hebt uitgelegd wat er aan de hand was en er op dat moment op gewezen dat de handtekening niet echt was? Geen enkele werkgever zou in zo'n geval dit vals ontslag aanvaarden. Hij kan het ook niet, want u betwist de echtheid. Dit had u METEEN moeten doen. Waarom is dit niet gebeurd? Dat is de kern van de zaak.
Laat ons even het einddoel vergeten, maar louter naar de feiten kijken. Ik geloof onmogelijk dat dit niet strafrechterlijk vervolgd kan worden indien bewezen.
Dit kan vervolgd worden, maar een rechter zal dezelfde bedenkingen hebben als wij: waarom heb je niet METEEN gereageerd?
Mijn huidige werkgever is de werkgever waarnaar het ontslag is verzonden en ik dus bij wet verplicht ben opzeg termijn te respecteren.
Neen, u moet helemaal geen opzegtermijn respecteren indien u de echtheid van uw ontslagbrief betwist. In dat geval bent u nog gewoon in dienst. Punt...
De reden dat ik dit niet communiceerde is omdat toen de kaarten anders lagen,
U hebt dus NIET aan uw werkgever gemeld dat die ontslagbrief vals was? Begrijp je nu echt niet dat een rechter het vreemd zal vinden als jij zegt dat uw ex in uw naam een ontslagbrief naar uw werkgever stuurde, maar dat u, toen u dat ontdekte niets gezegd hebt tegen uw werkgever en de boel gewoon op zijn beloop gelaten hebt?
De reden , oorzaak en verloop doen nu niet ter zake.
Dit doet net héél erg veel ter zaken. Zoals ik het nu lees hadden jij en uw ex toen samen besloten dat je ontslag zou nemen, heeft uw ex de ontslagbrief zelf opgemaakt en verstuurd (al dan niet met uw medeweten), en had u er in eerste instantie geen probleem mee dat u zogezegd ontslag gegeven had. Dit is koren op de molen van de advocaat van uw ex. Deze kan immers argumenteren dat de brief niet zonder uw medeweten gestuurd is, dat deze zelfs samen opgemaakt is, dat uw ex beloofd had deze op de post te doen, maar zag dat deze nog niet getekend was, maar omdat jij er niet was, ze dan maar zelf (stom, beseft ze nu) er een krabbel opgezet heeft en hem gepost, maar dat er nooit kwaad opzet in het spel was. Het feit dat jij niet negatief reageerde nadat de brief verstuurd werd, is het beste bewijs dat dit verhaal klopt.

Meer nog, een gewiekste advocaat zou zelfs kunnen beweren dat jij tegen uw ex gezegd hebt "Zet jij nog even een krabbel op mijn ontslag brief en ga jij hem op de post doen?" om haar er zo in te luizen om haar achteraf van schriftvervalsing te kunnen beschuldigen.

Ik beweer niet dat dit zo is, begrijp me niet verkeerd, maar ik wil maar aantonen dat een advocaat dit zou kunnen pleiten, als hij wil, en dat uw bizarre reactie op uw ontslag dit verhaal plausibel maakt... In beide voorbeelden die ik geef, is het aanemelijk dat er helemaal geen kwaad opzet in het spel was van uw ex uit. En als er geen kwaad opzet is, kan je ook moeilijk over schriftvervalsing spreken...
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 19 jan 2016 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

scorpioen

#33 , 19 jan 2016 15:36

1. Wat uw ex betreft kan u klacht neerleggen wegens valsheid in geschriften. Wat het resultaat van die klacht zal zijn is onvoorspelbaar en hangt af van wat er allemaal gebeurd is en waarom zij dit gedaan heeft. Zij kan hiervoor eventueel vervolgd worden voor de correctionele rechtbank en dan kan u daar schadevergoeding vorderen als u dat wil.
2. U vindt dat het ontslag nietig is. Dan gaat u best zo spoedig mogelijk met uw werkgever praten om hem dat te melden en mee te delen dat u in dienst blijft.
3. U zit dan met een probleem met uw nieuwe werkgever, waarmee u ook een contract gesloten hebt.

Reclame

Gebruiker21

#34 , 19 jan 2016 15:39

2. U vindt dat het ontslag nietig is.
Dat vindt hij nu. Dat vond hij blijkbaar niet toen zijn werkgever zijn ontslag aanvaardde. Op dat moment heeft hij de werkgever immers niet ingelicht over het feit dat de handtekening op de brief niet de zijne was. Dat is het struikelblok in héél deze zaak...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Juridisch actief: Ja

#35 , 19 jan 2016 15:56

De klacht tegen uw ex kan wel in uw gezicht terugkeren indien zij bij uw 'nieuwe niet-werkgever' aanklopt en een kopie van de getekende arbeidsovereenkomst kan bemachtigen. Dan zal duidelijk blijken dat u wel degelijk een nieuwe arbeidsovereenkomst aanvaarde en dus handelde alsof de arbeidsovereenkomst die bestond opgezegd diende te worden. Dat zij dan in uw naam tekende zal geen valsheid in geschrifte zijn, gezien zij wel verondersteld zal worden in uw naam te hebben gehandeld.

Gebruiker21

#36 , 19 jan 2016 16:04

^ My point exactly

EmmaJ
Topic Starter

#37 , 19 jan 2016 16:59

Goed dus om samen te vatten:
Kan op nietig verklaring is klein
Kans strafrechterlijk vervolgd worden, wat niet mijn eerste doel is. Ze heeft zelf het beroep van arts en indien klacht gegerond en bewezen wordt verklaard heeft dit vlgns mij verstrekkende gevolgen voor haar, wat ook effect op de kinderen zal hebben. Dit wens ik de kinderen niet toe, zij dienen te blijven leven zoals nu.

Ik wacht wel op advies van de raadsman.

Om nogmaals een beeld te scheppen, ik heb mijn huidige WG niet ingelicht en pas gesproken na aankomst aangetekend schrijven. Feit was dat ik toen handelde in functie van het gezin, daar het een enorm intensieve job is / was en we als koppel duidelijk besloten hadden dat ik moest veranderen van werk. Nu liggen de kaarten echter anders, gezien ze na acceptatie van ontslag per direct een punt achter de relatie zette.

Hierdoor ben ik achter de reden van haar handelingen gaan zoeken , en vandaar het vermoeden van voorbedachte rade. Het is in het gezin wel ter discussie gekomen dat een aanpassing van werk aan de orde was. Hierdor heb ik na ontslag dadelijk de zoektocht aangevat naar een nieuwe betrekking. Welke in orde was 2 dagen na aanvaarding ontslag.

Samengevat:
Het was ter discusiie in het gezin om van job te veranderen
Ik heb nooit toestemming gegeven dit schrijven uit mijn naam te verzenden noch te ondertekenen
Heb per mail alsook laten weten dat ik wou wachten met dit schrijven tot nieuwe betrekking gevonden
Ze oordeelde dat dit te lang aansleepte en heeft uit "liefde" zelf de stap gezet.

Verder advies hoor ik wel via advocaat, hoopte hier een duidelijk beeld te krijgen van eventuele uitkomsten/tips.
Alvast bedankt allen

EmmaJ
Topic Starter

#38 , 19 jan 2016 17:01

@JPV : wij zijn enkel feitelijk samenwonend zonder enige verbintenis. Zou me sterk lijken mocht dit zomaar kunnen.
Graag U advies

EmmaJ
Topic Starter

#39 , 19 jan 2016 17:02

De klacht tegen uw ex kan wel in uw gezicht terugkeren indien zij bij uw 'nieuwe niet-werkgever' aanklopt en een kopie van de getekende arbeidsovereenkomst kan bemachtigen. Dan zal duidelijk blijken dat u wel degelijk een nieuwe arbeidsovereenkomst aanvaarde en dus handelde alsof de arbeidsovereenkomst die bestond opgezegd diende te worden. Dat zij dan in uw naam tekende zal geen valsheid in geschrifte zijn, gezien zij wel verondersteld zal worden in uw naam te hebben gehandeld.
Wij zijn enkel feitelijk samenwonend zonder enig contract van huwelijk of wettelijk samenwonend. Zou me sterk lijken zou dit zomaar aanvaard worden?
Gaat hiier over officieel document rechstreeks in mijn naam opgemaakt.
Graag u advies?

EmmaJ
Topic Starter

#40 , 19 jan 2016 17:09

Hierbij letterlijke opmaak brief:

Aangetekend locatie XX/XX/XX

ADRES WERKGEVER
ADRES WERKGEVER
ADRES WERKGEVER

t.a.v. de personeelsdienst

Geachte Heer/Mevrouw

Hierbij wens ik u in kennis te stellen van mijn beslissing om de tussen ons bestaandearbeidsovereenkomst als werknemer-bediende te beeindigen met een opzegtermijn van 10 weken. Deze opzegtermijn zal ingaan op maandag 7 december 2015.

Met de meeste hoogachting,

Hoogachtend

MIJN NAAM
MIJN ADRES
MIJN ADRES

///VALSE HANDTEKENING///

WP002

#41 , 20 jan 2016 23:55

Wat ik na al die tegenstrijdige posts van u nog altijd niet begrijp: wat wil u nu eigenlijk? Bij uw huidige werkgever blijven werken, ja of nee?

Super0072

#42 , 21 jan 2016 09:15

Zoals ik het begrijp:

- brief word verstuurd zonder medeweten van OP

- OP wou eigenlijk toch weg, dus protesteert niet na ontvangst brief door werkgever

- OP z'n vriendin verbreekt de relatie

- OP vermoed kwaad opzet in het versturen van de brief door ex

- OP zoekt snel, snel een nieuwe job, vind deze, maar ziet dat deze nieuwe job niet past bij co-ouderschap.

- OP zegt nu : "hola, die ontslag brief die is verstuurd buiten mijn weten om". Ik wil daar compensatie voor (schadevergoeding, oude job terug, voordeel bij echtscheidings-rechtzaken)

Mijn mening

Het feit dat u na ontvangst van de brief niet geprotesteerd heeft speelt enorm in uw nadeel. Door dit niet te doen, bent u als het ware toch akkoord gegaan met de ontslagname.

Ook al heeft uw ex strafbare zaken uitgevoerd, kan het stilzwijgend akkoord gaan gebruikt worden door haar advocaat als argument dat u er wel van wist of dat het in samenspraak met jou.

En dat "annuleert" het strafbare feit, en geeft je ex de kans om weer tegenklachten in te dienen: laster/eerroof, klacht indienen om te treiteren,... Wat weer in je nadeel speelt in echtscheidings- en hoederechtzaken.

U heeft een job. Mijn raad? Hiervoor procedures opstarten kan in zoveel manieren slecht uitdraaien voor jou. Laat het zijn. De enige die hier rijker van worden zijn de advocaten.

Gebruiker21

#43 , 21 jan 2016 09:31

Feit was dat ik toen handelde in functie van het gezin, daar het een enorm intensieve job is / was en we als koppel duidelijk besloten hadden dat ik moest veranderen van werk.
Voila, dat is uw probleem (zoals hierboven reeds door anderen gezegd).
Nu liggen de kaarten echter anders, gezien ze na acceptatie van ontslag per direct een punt achter de relatie zette.
Tja, dit zijn vijgen na pasen. Daar had u aan moeten denken op het moment dat u niet reageerde op uw ontslagbrief. Nu is dit ruim te laat.

Vergelijk het met een man die zijn vrouw een nieuwe wagen cadeau doet (inschrijven en verzekeren op haar naam). Een maand later gaan ze uit elkaar. Dan moet die man ook niet meer afkomen dat hij die wagen terugwenst. Beetje een vergelijkbare situatie hier...

Terug naar “Andere”