Voor de goede orde, ik heb GEEN ontslag gekregen. Ik heb "zelf" ontslag genomen op basis van een aangetekend schrijven
Ja, OK, dat is voor iedereen wel duidelijk, hier.
welke NIET door mij is opgemaakt en NIET door mij ondertekend. Dit schrijven is opgesteld met aanduiding van mijn naam en ondertekend in mijn naam, met valse handtekening. Wat ik kan bewijzen.
Ja, maar dit schrijven is wel opgesteld (misschien ook verstuurd) met uw medeweten? Indien niet, hoe verklaart u dan dat u uw werkgever niet METEEN hebt uitgelegd wat er aan de hand was en er op dat moment op gewezen dat de handtekening niet echt was? Geen enkele werkgever zou in zo'n geval dit vals ontslag aanvaarden. Hij kan het ook niet, want u betwist de echtheid. Dit had u METEEN moeten doen. Waarom is dit niet gebeurd? Dat is de kern van de zaak.
Laat ons even het einddoel vergeten, maar louter naar de feiten kijken. Ik geloof onmogelijk dat dit niet strafrechterlijk vervolgd kan worden indien bewezen.
Dit kan vervolgd worden, maar een rechter zal dezelfde bedenkingen hebben als wij: waarom heb je niet METEEN gereageerd?
Mijn huidige werkgever is de werkgever waarnaar het ontslag is verzonden en ik dus bij wet verplicht ben opzeg termijn te respecteren.
Neen, u moet helemaal geen opzegtermijn respecteren indien u de echtheid van uw ontslagbrief betwist. In dat geval bent u nog gewoon in dienst. Punt...
De reden dat ik dit niet communiceerde is omdat toen de kaarten anders lagen,
U hebt dus NIET aan uw werkgever gemeld dat die ontslagbrief vals was? Begrijp je nu echt niet dat een rechter het vreemd zal vinden als jij zegt dat uw ex in uw naam een ontslagbrief naar uw werkgever stuurde, maar dat u, toen u dat ontdekte niets gezegd hebt tegen uw werkgever en de boel gewoon op zijn beloop gelaten hebt?
De reden , oorzaak en verloop doen nu niet ter zake.
Dit doet net héél erg veel ter zaken. Zoals ik het nu lees hadden jij en uw ex toen samen besloten dat je ontslag zou nemen, heeft uw ex de ontslagbrief zelf opgemaakt en verstuurd (al dan niet met uw medeweten), en had u er in eerste instantie geen probleem mee dat u zogezegd ontslag gegeven had. Dit is koren op de molen van de advocaat van uw ex. Deze kan immers argumenteren dat de brief niet zonder uw medeweten gestuurd is, dat deze zelfs samen opgemaakt is, dat uw ex beloofd had deze op de post te doen, maar zag dat deze nog niet getekend was, maar omdat jij er niet was, ze dan maar zelf (stom, beseft ze nu) er een krabbel opgezet heeft en hem gepost, maar dat er nooit kwaad opzet in het spel was. Het feit dat jij niet negatief reageerde nadat de brief verstuurd werd, is het beste bewijs dat dit verhaal klopt.
Meer nog, een gewiekste advocaat zou zelfs kunnen beweren dat jij tegen uw ex gezegd hebt "Zet jij nog even een krabbel op mijn ontslag brief en ga jij hem op de post doen?" om haar er zo in te luizen om haar achteraf van schriftvervalsing te kunnen beschuldigen.
Ik beweer niet dat dit zo is, begrijp me niet verkeerd, maar ik wil maar aantonen dat een advocaat dit zou kunnen pleiten, als hij wil, en dat uw bizarre reactie op uw ontslag dit verhaal plausibel maakt... In beide voorbeelden die ik geef, is het aanemelijk dat er helemaal geen kwaad opzet in het spel was van uw ex uit. En als er geen kwaad opzet is, kan je ook moeilijk over schriftvervalsing spreken...