Spuitbus verf uit het buitenland laten leveren?

Gebruiker21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Spuitbus verf uit het buitenland laten leveren?

#1 , 08 jan 2016 13:22

Ik zou een specifieke kleur verf in spuitbus nodig hebben. Ik vind deze enkel in de US momenteel. De verkoper verzend weldegelijk naar België, maar ik vraag me af of ik zo'n spuitbus verf zomaar mag importeren in België? Ik weet bijvoorbeeld dat je vanuit Nederland niet zomaar spuitbussen met de post mag versturen (vallen onder de categorie "samengeperst gas"). Ik vind op internet niet meteen de info die ik zoek, dus ik dacht hier even na te vragen. Kans is groot dat ik hier sneller een antwoord krijg dan wanneer ik naar de douane mail...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 08 jan 2016 13:34

U moet niet bij de douane zijn want voor de douane is er geen enkel probleem en er is ook geen vergunning vereist. Wat u dient te checken is of de verzending onder 'hazmat' voorschriften valt bij het bedrijf dat de verzending doet en of ze via luchtpost mag verscheept worden. Indien hazmat-regelgeving van toepassing is, laat de verkoop dan maar schieten want als het al mag verzonden worden dan kost het een fortuin (speciale verpakking, labels, speciaal plaatsen in het vliegtuig...).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Gebruiker21
Topic Starter

#3 , 08 jan 2016 13:47

Verzendkosten naar België werden mij opgegeven door de verkoper. Moet ik mij dit dan verder aantrekken? Ik betaal via PayPal (met koperbescherming), dus als de verkoper het product niet tot bij mij krijgt (het dus niet op het vliegtuig krijgt om verstuurt te worden), is dit zijn probleem, veronderstel ik? Als ik het goed begrijp, zal het pakje, eens toegekomen in Brussel, niet meer tegengehouden worden door de douane?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Xenophon

#4 , 08 jan 2016 15:17

Ik had net nog DHL aan de lijn ivm een pakket dat ze moeten komen ophalen bij me: zij aanvaarden dergelijke bussen niet voor luchttransport, behalve indien verzonden als risico-materiaal en speciaal verpakt. Valt ergens onder één of andere IATA-regelgeving ivm brandbare aerosols.

Check uw verkoopvoorwaarden en vraag expliciet aan de verkoper of hij instaat voor het risico indien de transport operator de zending weigert. Met de douane zal er geen probleem zijn, indien er problemen komen zal dat vroeger zijn. Voor hetzelfde geld merkt niemand iets uiteraard, maar ik zou toch opletten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

Gebruiker21
Topic Starter

#5 , 08 jan 2016 15:39

Is een aankoop via eBay. Verkoper biedt verzending naar België aan en geeft ook de kostprijs ervan op, dus ik ga er van uit dat hij dan ook daadwerklijk weet hoe hij dit dient te versturen. Ik heb de spuitbus ondertussen gekocht (gaat ook niet over erg veel geld) en verkoper geeft aan dat de verzending gestart is. Als de bus niet tot hier raakt (geen tracking info die aangeeft dat de bus geleverd is), moet hij me maar terugbetalen. Ik maakte me vooral zorgen over de douane hier, maar dat zou dan blijkbaar geen probleem zijn. We'll see...

WP002

#6 , 11 jan 2016 10:26

Laat eens weten hoe dit afloopt, Tom?

Gebruiker21
Topic Starter

#7 , 11 jan 2016 10:59

Laat eens weten hoe dit afloopt, Tom?
Zal ik doen. Momenteel zit het pakje in het USPS sorteercentrum in Lancaster. Als het op het vliegtuig raakt, zou het dus ergens deze week moeten zijn, denk ik...

Gebruiker21
Topic Starter

#8 , 18 jan 2016 09:54

Aangezien WP002 het vervolg wou weten: spuitbus is vandaag gewoon toegekomen. Geen probleem gehad. Op de "packing slip" stond ook gewoon bij inhoud: "Spray Paint Can". En ondanks dit, is het toch gewoon het vliegtuig op gegaan, blijkbaar... Geen idee of ik gewoon geluk gehad heb, of dat men niet al te streng is over dit soort zaken. Anyway, voor mij eind goed al goed, dus... :)

Xenophon

#9 , 18 jan 2016 09:59

Proficiat, m.i. heb je geluk gehad aan de kant van de verzender, de douane zou geen moeilijkheden gemaakt hebben. Werden er trouwens rechten en BTW aangerekend of is het door de mazen van het net geglipt?

Gebruiker21
Topic Starter

#10 , 18 jan 2016 10:15

Proficiat, m.i. heb je geluk gehad aan de kant van de verzender, de douane zou geen moeilijkheden gemaakt hebben. Werden er trouwens rechten en BTW aangerekend of is het door de mazen van het net geglipt?
Waarde was nog geen $20. Geen import te betalen, dus...

WP002

#11 , 18 jan 2016 12:12

Lijkt me inderdaad geluk gehad...

Gebruiker21
Topic Starter

#12 , 18 jan 2016 14:15

Lijkt me inderdaad geluk gehad...
Moest ik met één spuitbus niet toekomen, zal ik jullie laten weten of een tweede ook toekomt ;). Maar ik vermoed dat die éne bus meer dan genoeg gaat zijn voor wat het moet dienen..

Xenophon

#13 , 18 jan 2016 15:17

Dat moet een speciaal verfje zijn, om de kosten voor verzending vanuit de VS te rechtvaardigen. Als ik tijdens een komende treinreis ergens graffiti zie staan in een tot dusver nooit geziene kleur zal ik aan u denken :-)

Gebruiker21
Topic Starter

#14 , 18 jan 2016 15:39

Dat moet een speciaal verfje zijn, om de kosten voor verzending vanuit de VS te rechtvaardigen. Als ik tijdens een komende treinreis ergens graffiti zie staan in een tot dusver nooit geziene kleur zal ik aan u denken :-)
Verzending was nog geen $10. Het gaat inderdaad om een héél specifiek merk (en kleur / afwerking) die je hier niet vindt... Het is een verf die van kleur veranderd naargelang de lichtinval. Het geverfde object kan zo groen lijken of blauw, met allerlei schakkeringen ertussen. Er is gelijkaardige verf op de markt in België, maar zo'n bus kost hier ook al snel meer dan €20, dus dan liever nog enkele euro's meer betalen en exact gebruiken wat ik nodig heb (de term "screen-accurate" zal sommigen hier misschien wel iet zeggen :wink: ).

Oude Belg

#15 , 20 jan 2016 20:01

Het is een verf die van kleur verandert naargelang de lichtinval. Het geverfde object kan zo groen lijken of blauw, met allerlei schakeringen ertussen
Veel geluk met het maken van uw eurobriefjes :twisted:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”