Neen, helaas staat dit er niet in.Niet indien vervroegde beëindiging niet expliciet in het contract voorzien werd. Indien wel, post letterlijk wat er staat.
Ik begrijp uw situatie hoor, heb jaren geleden hetzelfde meegemaakt....naar de rechtbank geweest, gelijk gekregen, tot en met dwangsommen toe. Laten uitvoeren, de schuldenaars werden onvermogend...nog steeds lawaai. Uiteindelijk ben ik verhuisd (5 jaar later nog wel het openstaande bedrag van 2600 EUR gerecupereerd maar toen was ik allang weg). Vandaar mijn advies, steek er geen tijd in.
Dat is een keuze die je zelf maakt, maar niet de juiste. Ga naar de vrederechter en vraag om u huurcontract te ontbinden, voor al de feiten die je al genoemd hebt.Dan overweeg ik gewoonweg op te stappen en zelfs mijn huurwaarborg van 2 maanden gewoonweg "af te wonen".
Dat valt te proberen voor wat betreft het vocht e.d. Succes echter niet gegarandeerd indien de verhuurder herstellingen laat uitvoeren. En voor de burenhinder kan de verhuurder gewoon argumenteren dat TS de veroorzakers dient aan te spreken.Dat is een keuze die je zelf maakt, maar niet de juiste. Ga naar de vrederechter en vraag om u huurcontract te ontbinden, voor al de feiten die je al genoemd hebt.Dan overweeg ik gewoonweg op te stappen en zelfs mijn huurwaarborg van 2 maanden gewoonweg "af te wonen".
19 maanden.Hoelang hebt u nog te gaan in het contract? Het is niet zo simpel als enkel de huurwaarborg betalen, de verhuurder kan achter u aan komen voor de volledige huur voor de periode van 3 jaar. En indien u inkomsten hebt is de kans zeer groot dat hij dat bedrag zal toegewezen krijgen en kunnen innen ook. Met de noorderzon verdwijnen werkt enkel indien men geen geld heeft.
Hoe komt u erbij, in veel gevallen word door vrederechters de schadevergoeding toegepast zoals een 9 jarig contract, dus 2 maand.dat zal minimaal drie maanden zijn, vermoedelijk eerder 6
Correct, maar een grote gok om te nemen: de verhuurder kan argumenteren dat hij de kans moet krijgen om het te laten herstellen en hij kan perfect argumenteren dat het aan de huurder is om actie te ondernemen tegen de bovenburen, niet aan hem. De verhuurder staat hier m.i. een stuk sterker dan TS.Dan is er ook geen tussenweg van 3 of 6 maand. Er zijn nochtans al uitspaken genoeg is de zin van een 9 jarig contract.
Een verbreking kan dus gezien worden als contractbreuk, maar niet altijd. Bijvoorbeeld wanneer de huurder een geldige reden tot verbreking heeft. Bijvoorbeeld als het pand niet in orde is of de verhuurder het rustig genot niet verschaft.
Bij een inspectie wonen Vlaanderen kan het zo wie zo onbewoonbaar verklaart worden, door het vocht. Dus TS staat niet zo zwak dan je denkt.De verhuurder staat hier m.i. een stuk sterker dan TS.