Wij hebben de kat meerdere malen onze en andere auto's zien gebruiken als klimpaal om de tuin te betreden.
Heb je hier ook foto's van?
Het verplaatsen van je auto lijkt niet de oplossing.
Mij lijkt dit net wel de oplossing. Ik heb ooit eens in de buurt geparkeerd onder een boom die in de lente een bepaald soort hars / sap uit de takken / bladeren lekte op de auto, met plakkerige, moeilijk te verwijderen vlekjes als gevolg. Ik parkeer daar ook niet meer. Wat had ik moeten doen? De eigenaar van de boom vragen deze te kappen, aangezien hij mijn wagen vuil maakt als ik er onder parkeer? Niet zeveren, hé. Zet je gewoon ergens anders! Is dit twee straten verder? Wat is dan het probleem? Tot voor kort ging ik met de trein naar het werk, en wandelde ik elke dag 10 minuten van het station naar huis (en omgekeerd). Beetje lichaamsbeweging kan geen kwaad.
Als je last hebt gehad van een inbreker hoop ik ook dat de politie jouw niet gaat aanraden om te verhuizen, maar gaan ze de oorzaak aanpakken.
Wat een vergelijking. Als je een inbreker over de vloer gehad hebt omdat het slot van uw achterdeur niet veilig genoeg was, zal de poltie u inderdaad aanraden om een veiliger slot te steken in uw achterdeur!
Afin, dit is waarschijnlijk niet het antwoord dat u wenst te horen, dus hier even anders geformuleerd:
1. Zorg dat je bewijzen hebt. Zonder bewijs maak je voor de rechtbank helemaal geen kans. Zorg dus dat je op zijn minst foto's hebt van de kat op de wagen, liefst ook als ze springt, want een kat die op een warme motorkap slaapt, veroorzaakt normaal gezien geen schade.
2. Met die "bewijzen" ga je naar de rechtbank en hoop je op het beste (maar ik geef u weinig kans). Zoals hierboven gezegd: zelfs al heb je foto's, dan nog is niet bewezen dat de krassen van de springende kat komen... Je staat met andere woorden zeer zwak, zelfs met foto's.