Kat veroorzaakt schade aan voertuigen

Joeri_J

Re: Kat veroorzaakt schade aan voertuigen

#16 , 14 jan 2016 13:19

kan je zelf niet op jouw stuk dan iets van 'constructie' / 'trap' zetten dat voor de kat in kwestie gemakkelijker is als jouw auto...
(desnoods iets waar je nog bloemen ofz kan aanhangen etc, dus dat het niet volledig verloren is)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ariel
Topic Starter

#17 , 14 jan 2016 20:42

Blijkbaar zijn er een aantal onder Julie die niet begrijpen als ik set dat ik die kat het hen zien doen. Vandalen laten geen kattenhaar achter op mijn auto. Of het moet cat woman zijn. Als je je Kat aan een lijntje begeleid aan het poortje en hem er een aantal maal over helpt moet dit Lukken.
De katten liefhebbers stoefen altijd dat katten slimmer zijn dan honden, blijkbaar niet dus

LeenW

#18 , 14 jan 2016 20:47

Julie is inderdaad niet van de slimste.

Reclame

Xenophon

#19 , 14 jan 2016 21:15

*kuch* ik blijf erbij dat katten in het algemeen intelligenter zijn dan honden, meer karakter, ook al negeren ze je soms straal. Ik ga geen ongelukkige vergelijking met vrouwen maken want zowel Oedipus (kat) als mijn vrouw zitten in mijn buurt :lol:
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

roharro

#20 , 14 jan 2016 21:28

De katten liefhebbers stoefen altijd dat katten slimmer zijn dan honden, blijkbaar niet dus

Toch wel want ze laten zich niet temmen als een hond.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Ariel
Topic Starter

#21 , 14 jan 2016 22:34

Er zijn nog diersoorten en mensen die niet te temmen zijn.....of dit een teken van intelligentie is is nog te bekijken.
Gezien een kat zoals bepaalde mensen niet toerekeningsvatbaar kan verklaart worden voor hun daden wijst eerder naar zwakzinnigheid of psychopathisme dan naar intelligentie.

Mariette

#22 , 15 jan 2016 13:53

alle gekheid op een stokje: ik heb jarenlang katten gehad en nooit bemerkt dat ze hun nagels uitrekken op het ogenblik dat ze gaan springen. De autocarrosserie is nu ook niet bepaald een makkelijk afzetpunt om haar nagels in te zetten.

Bent U zeker dat de krassen van de wagen komen?

Verder zou ik (indien het uw muur is) zeker inbraakbeveiliging op die muur zetten, desnoods elektrische draden. Niks dierenmishandeling: de kat beslist zelf waar ze springt en zal het dan wel zelf voelen.

Het vervelende is dat katten hun eigen vaste paden hebben en daar onder geen beding van afwijken. Als daar het punt is waar ze over de muur springen, dan gaan ze niet twee meter verder over die muur springen.

Misschien kiekendraad tegen de muur hangen zodat ze erover kan klimmen? auto verplaatsen is natuurlijk dé oplossing voor uzelf, maar indien de krassen echt van de kat komen wordt het probleem gewoon doorgegeven aan de volgende parkeerder.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#23 , 15 jan 2016 14:12

Wij hebben de kat meerdere malen onze en andere auto's zien gebruiken als klimpaal om de tuin te betreden.
Heb je hier ook foto's van?
Het verplaatsen van je auto lijkt niet de oplossing.
Mij lijkt dit net wel de oplossing. Ik heb ooit eens in de buurt geparkeerd onder een boom die in de lente een bepaald soort hars / sap uit de takken / bladeren lekte op de auto, met plakkerige, moeilijk te verwijderen vlekjes als gevolg. Ik parkeer daar ook niet meer. Wat had ik moeten doen? De eigenaar van de boom vragen deze te kappen, aangezien hij mijn wagen vuil maakt als ik er onder parkeer? Niet zeveren, hé. Zet je gewoon ergens anders! Is dit twee straten verder? Wat is dan het probleem? Tot voor kort ging ik met de trein naar het werk, en wandelde ik elke dag 10 minuten van het station naar huis (en omgekeerd). Beetje lichaamsbeweging kan geen kwaad.
Als je last hebt gehad van een inbreker hoop ik ook dat de politie jouw niet gaat aanraden om te verhuizen, maar gaan ze de oorzaak aanpakken.
Wat een vergelijking. Als je een inbreker over de vloer gehad hebt omdat het slot van uw achterdeur niet veilig genoeg was, zal de poltie u inderdaad aanraden om een veiliger slot te steken in uw achterdeur!

Afin, dit is waarschijnlijk niet het antwoord dat u wenst te horen, dus hier even anders geformuleerd:
1. Zorg dat je bewijzen hebt. Zonder bewijs maak je voor de rechtbank helemaal geen kans. Zorg dus dat je op zijn minst foto's hebt van de kat op de wagen, liefst ook als ze springt, want een kat die op een warme motorkap slaapt, veroorzaakt normaal gezien geen schade.
2. Met die "bewijzen" ga je naar de rechtbank en hoop je op het beste (maar ik geef u weinig kans). Zoals hierboven gezegd: zelfs al heb je foto's, dan nog is niet bewezen dat de krassen van de springende kat komen... Je staat met andere woorden zeer zwak, zelfs met foto's.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mjers

#24 , 15 jan 2016 15:34

Ondanks wat hier beweert wordt kan ik wel degelijk bevestigen dat katten krassen kunnen nalaten in auto's. Als de kat dagdagelijks op de auto klimt om hoger te springen. En er zijn krassen in de auto's.... 1 + 1 = 2

Aan TS om dit te bewijzen... er kan ook een expert aangesteld worden, maar dan moet je nog bewijzen dat het effectief van die kat van de buren komt.

Krassen van een kat zijn kleine korte krassen die willekeurig door elkaar lopen. Bij het springen raakt de kat met de achterste nagels de auto...

Ik ben daarbij niet van mening dat TS haar auto moet verplaatsen. Als zij daar rechtmatig kan parkeren dan mag een kat van een buur dit haar niet verhinderen. Die buur is verantwoordelijk voor die kat, en moet de schade vergoeden... Enkel is dit moeilijk te bewijzen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#25 , 15 jan 2016 16:27

Enkel is dit moeilijk te bewijzen.
Voila, dit is de kern van de zaak. Zelfs foto's van de kat op de auto is geen bewijs dat 1+1 = 2. Ik geef de topic starter dus weinig kans voor een rechtbank. Aan de TS om te beslissen of ze dan toch nog naast die muur wenst te staan of niet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Ariel
Topic Starter

#26 , 15 jan 2016 22:03

Dank je voor jullie reacties. Ik veronderstel dat met foto's en kattenhaar dat ik op mijn auto heb aangetroffen er voldoende bewijzen zijn.

Mocht dit niet helpen dan zal het lot en/of g'd beslissen over het vervolg. Ik kan natuurlijk mijn mechelaar zijn hulp inroepen. Onder de juiste omstandigheden kan hij tijdelijke ontoerekingsvatbaarheid inroepen.... Net als de kat.

tira00

#27 , 15 jan 2016 22:40

Laag, heel laag....

sloeberken

#28 , 15 jan 2016 23:27

Je ben onze raad niet waardig, evenals u verhaal.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro

#29 , 15 jan 2016 23:30

Ik vraag me ook af wie er in dit verhaal de echte ontoerekeningsvatbare is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW

#30 , 15 jan 2016 23:35

Hier mag wel een slotje op, we zullen maar aannemen dat TS in zijn jeugd misbruikt werd door enkele katten.

Terug naar “Andere”