#6 , 11 jan 2016 11:43
Wat met deze éénvoudige regeling (indien financieel haalbaar voor de zoon):
1. Er wordt een gemeenschappelijke rekening geopend waar beiden een bepaald bedrag op storten voor de dagdagelijkse kosten te betalen (boodschappen, energie, telecom, etc...)
2. Zoon betaalt van zijn eigen geld de woning verder af + all investeringen, zodat het huis zonder discussie van hem blijft als er iets zou gebeuren.
3. Ondertussen kan zijn vriendin normaal gezien flink sparen, aangezien ze niet voor een afbetaling of kosten van een huis moet opdraaien.
Als ze dan uit elkaar gaat, en zijn vriendin is verstandig met haar geld omgesprongen, heeft zij een mooi kapitaaltje gespaard om met haar nieuwe leven te beginnen. Er zijn op dat moment dan ook geen "beslommeringen" over terugbetalingen, wie wat betaalt heeft, van wie het huis nu is, etc...
Op zich is het resultaat hetzelfde als ze uit elkaar gaat: de vriendin wenst kapitaal terug dat ze in het huis gestoken heeft. Wel, als ze GEEN kapitaal in het huis steekt tijdens de relatie en het kapitaal gewoon opzij zet, heeft ze het de dag dat de relatie stukloopt, meteen ter beschikking, zonder dat hierover ook maar één regeling moet getroffen worden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!