Tja en dan? Wat als jij voor zijn deur staat of hem aanspreekt op straat?En wat als hij voor de deur staat? Of mij op straat aanspreekt?
Ts meld het irritante en dreigende gedrag van de huurder maar een paar posts verder na zijn eerste vraag. Dat doet de situatie wat keren uiteraard. Wat de verhuurder deed is inderdaad huisvredebreuk en daarbij overtreedt hij nog een paar regels...Ik vind het wel grappig.
Je moet dit topic eens van voor naar achter lezen, op pagina 1 was het advies om op een vriendelijk wijze te communiceren dat je niet ingaat op het verzoek van de verhuurder omdat het onwettelijk is en tegen dat je op pagina 4 bent is het total war (alle communicatie opblazen, dreigen met rechtszaken...)
Je kan best het advies van pagina 1 opvolgen.
Aangezien de verhuurder een oudje is, mag je ervan uitgaan dat die niet op de hoogte is van de huidige wetgeving en nog de regels toepast van voor 1991. Op een vriendelijk manier communiceren over de zaken die vandaag de dag niet meer kunnen, zal normaal gezien volstaan.
1) NeenIn het begin was het gesprek met de verhuurder er ook nog niet geweest![]()
Wat ik wel niet vermeldde is dat mijn verhuurder er ook even op kwam dat hij van andere huurders (gans het gebouw is van hem) had gehoord dat er een tijdje geleden een zware ruzie met geroep en getier geweest zou zijn. Dat ontken ik ook niet. Maar het is wel maar eenmalig geweest en dit kwam doordat er een kennis te diep in het glas had gekeken en daarop begon te roepen. Ik heb ook tegen hem geroepen en hem de deur gewezen. Dit heeft hooguit enkele minuten geduurd. Kan de verhuurder hierover nog lastig doen op een wettelijke manier? Ik begrijp echter niet waarom de buren tegen hem klagen en niet bij mij. Het is immers niet zo dat de buren zoveel stiller zijn...
Andere vraag: als we gewoon blijven wonen, kan de verhuurder ons op termijn dan buitenzetten omdat hij het appartement nodig heeft of wil verkopen zogezegd? Puur om ons te pesten...
niet zomaar, hij heeft een motief nodig. Of hij moet u een schadevergoeding betalen.Mijn huurcontract ging over 2 jaar tem 31/3/15 en werd dan stilzwijgend verlengd. Dus veronderstel ik dat ik in het 9 jaren stelsel zit. En hij ons er pas ten vroegste 31/3/18 kan uitzetten? Dus om de 3j... Al heb ik dat stelsel nooit echt begrepen.