Mijn vloerder is langs geweest, samen met de loodgieter.
De geïnstalleerde douchevloer blijkt waterpas te liggen, maar er zit aan de zijkanten een verdikking. Je kan dat vergelijken met een zadeldak.
De reilat staat wanneer je ze achteraan laat rusten bijna een cm los vooraan.
Nu gaat de loodgieter de douchevloerfabrikant schrijven voor een nieuwe douchevloer.
Nu is mijn vertrouwen wel verdwenen in deze fabrikant. Want toen de vloer beschadigd raakte werd een potje componentenverf besteld in de verkeerde kleur (terug weken en weken tijdsverlies), en bovendien lag de douchevloer, bij opmeting door het midden volgens de waterpas van de fabrikant niet vlak. Mijn aannemer zijn waterpas zegt dat die vloer wel pas ligt. Ook de waterpas draaien geeft een perfecte pas. Dat draaien was een idee van mijn loodgieter. Dus ik vermoed zelfs dat de pas van de fabrikant gemanipuleerd werd omdat zij een volledig lot slechte douchevloeren trachten te slijten. Ik weet dat je met (valse) beschuldigingen moet opletten, en zelf mag ik dat als leek zeker niet beweren, hoewel ik het net wel gezegd heb tegen de loodgieter voor hij vertrok naar huis.
Nu de vraag. Stel dat we kunnen bewijzen dat de fabrikant in de fout is. Moet ik dan een nieuwe douchevloer aanvaarden van deze fabrikant? Of heb ik dan het recht een douchevloer te zoeken bij een concurrent van deze fabrikant?