Slechte douchevloer? ander merk vragen?

nijltjetweety
Topic Starter

Slechte douchevloer? ander merk vragen?

#1 , 07 nov 2015 14:18

Mijn vloerder is langs geweest, samen met de loodgieter.
De geïnstalleerde douchevloer blijkt waterpas te liggen, maar er zit aan de zijkanten een verdikking. Je kan dat vergelijken met een zadeldak.
De reilat staat wanneer je ze achteraan laat rusten bijna een cm los vooraan.
Nu gaat de loodgieter de douchevloerfabrikant schrijven voor een nieuwe douchevloer.
Nu is mijn vertrouwen wel verdwenen in deze fabrikant. Want toen de vloer beschadigd raakte werd een potje componentenverf besteld in de verkeerde kleur (terug weken en weken tijdsverlies), en bovendien lag de douchevloer, bij opmeting door het midden volgens de waterpas van de fabrikant niet vlak. Mijn aannemer zijn waterpas zegt dat die vloer wel pas ligt. Ook de waterpas draaien geeft een perfecte pas. Dat draaien was een idee van mijn loodgieter. Dus ik vermoed zelfs dat de pas van de fabrikant gemanipuleerd werd omdat zij een volledig lot slechte douchevloeren trachten te slijten. Ik weet dat je met (valse) beschuldigingen moet opletten, en zelf mag ik dat als leek zeker niet beweren, hoewel ik het net wel gezegd heb tegen de loodgieter voor hij vertrok naar huis.

Nu de vraag. Stel dat we kunnen bewijzen dat de fabrikant in de fout is. Moet ik dan een nieuwe douchevloer aanvaarden van deze fabrikant? Of heb ik dan het recht een douchevloer te zoeken bij een concurrent van deze fabrikant?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 nov 2015 16:16

Ook de waterpas draaien geeft een perfecte pas. Dat draaien was een idee van mijn loodgieter. ?
Moet je steeds doen, zo compenseer je een eventuele onnauwkeurigheid van de waterpas.
Over welk soort douchvloer gaat het? Welk materiaal?

nijltjetweety
Topic Starter

#3 , 08 nov 2015 06:15

Dat zou cement zijn. Een plaat van 70 kg. 90 x 160 cm. Geen plastic dat vervormd is door slechte plaatsing. da's zeker.

Reclame

nijltjetweety
Topic Starter

#4 , 22 dec 2015 15:35

We zijn nu zo ver dat het spelletje zwarte pieten schuiven voorbij is. De loodgieter en een aannemer
(aangetrouwde familie, maar op vraag van mij altijd partijdig in juridisch oogpunt, weet ik wel)
zijn het beide eens dat de douchevloer waterpas is geplaatst. Doch is het zo dat de zijkanten in het midden het hoogste punt vormen. Dus een deel van het water loopt naar achter in de hoeken en blijft daar staan. En een deel loopt de badkamer in. Behalve als we ons douchen met de handsproeier en helemaal achteraan blijven staan.
Nu is een van de zaakvoerders langs geweest. Deze man zijn waterpas geeft aan dat de douchevloer niet waterpas staat. Alles gemeten over de middenlijn en het afvoerputje. Ook in 2 e-mail bevestigt de fabrikant dat de vloer slecht geplaatst werd. En na mijn antwoord op hun schrijven ontving ik enige tijd geleden een aangetekend schrijven van de firma haar advocaat, waarin duidelijk wordt gesteld dat de vloer geen productiefouten heeft. En dat de zaakvoerster niet verantwoordelijk is. Ik stel mijn loodgieter hiervan in kennis. Deze onderhandelt met de firma, en plots wil deze een nieuwe douchevloer leveren. Mijn conclusie is simpel. Een nieuwe douchevloer, waar ook niets fout aan is gaat ook uitlopen. ik wil met deze firma geen uitstaans meer en heb gezegd dat mijn aangetrouwde neef een betegeling gaat leggen. Een douchevloer van tegels en chape. Is veel duurzamer.
Ook dit werd onderhandeld en de firma + de loodgieter kunnen zich plots ook hierin vinden. Zaak opgelost.
Maar toch kan ik het niet loslaten. Ten eerste omdat de info die ik krijg tegenstrijdig is. Ten tweede omdat ik wil dat de huidige douchevloer vernietigd word, en niet doorverkocht wordt aan een klant die er blijft mee zitten. daar zou ik me nog schuldig over voelen. En ten derde wil ik nog steeds weten of die vloer slecht was, of werd door slechte plaatsing. Ik heb beide daar over aangeschreven, met een deadline dat ik antwoord wil deze week. Feestdag of niet. Ik overweeg zelfs een procedure teneinde een onafhankelijk expert te laten aanstellen om dit uit te zoeken. Maar als het voortbestaan van de firma bedreigd word heb ik geleerd dat vrouwe Justitia niet altijd naar de waarheid zoekt. Dus vraag ik me af of de waarheid ooit op deze manier aan het licht zal komen.
Wat zou ik nu het beste doen? Want ik wil wel nog steeds bij het opstaan in de spiegel kunnen kijken zonder het idee te hebben dat ik dan naar iemand sta te kijken die enkel aan zichzelf denkt.
Het spreekwoord zegt; "een betere wereld begint bij u zelf". Daarom wil ik wel mijn verantwoordelijkheden hierin dragen.
Wat zou een advocaat zeggen moest ik hierover vragen een zaak op te starten?

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#5 , 23 dec 2015 08:50

Wat zou ik nu het beste doen? Want ik wil wel nog steeds bij het opstaan in de spiegel kunnen kijken zonder het idee te hebben dat ik dan naar iemand sta te kijken die enkel aan zichzelf denkt.
Het spreekwoord zegt; "een betere wereld begint bij u zelf". Daarom wil ik wel mijn verantwoordelijkheden hierin dragen.
Wat zou een advocaat zeggen moest ik hierover vragen een zaak op te starten?
Ik zou u aanraden een hobby te vinden waarbij u uw drang om de wereld te verbeteren op meer nuttige wijze kan laten werken en het wereldschokkend belang van een goede vloer voor uw luxedouche leert relativeren. Een asielzoeker huisvesten of van honger stervende kindertjes in verre landen van onderdak en scholing helpen voorzien bij voorbeeld.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

nijltjetweety
Topic Starter

#6 , 23 dec 2015 14:49

Ik zou u aanraden een hobby te vinden waarbij u uw drang om de wereld te verbeteren op meer nuttige wijze kan laten werken en het wereldschokkend belang van een goede vloer voor uw luxedouche leert relativeren. Een asielzoeker huisvesten of van honger stervende kindertjes in verre landen van onderdak en scholing helpen voorzien bij voorbeeld.
Om effe offtopic voort te doen. Waarom moet dat op de schouders van de burgers vallen? Het zijn grote natie's die ginder oorlog voeren om dat zwarte goud. Golfoorlogen georchestreerd door de oliemagnaten (familie Busch), irak tegen Iran enzovoorts.Zij verdienen geld als slijk, en de burger betaalt voor de gevolgen. Zowel de asielzoekers als jij en ik.En dat blijft nog even zo. Tot de olie op is. Waar is de EU, waar is de grote NAVO? Zeg jij het eens waar ze zijn.
trouwens, ik steunde voor kort greenpeace ivm bedreigde dieren, en momenteel steun ik het rode kruis dat aan onze Belgische kust werk maakt van een hotel dat volledig uitgerust is voor minder validen. Ik zat zelf al een paar x in een rolstoel, zij het tijdelijk. De grote natie's der aarde voeren oorlog sinds mensenheugnisch. Daar kan ik weinig aan doen. En asielzoekers die in Hongarije op de loop gaan uit angst voor registratie, gewoon omdat ze in België sociale zekerheid krijgen zijn dezelfde profiteurs als sommige beroepsdoppers van hier.

Het belangrijkste voor mij is dat achter mij niemand word opgelicht met een misvormde douchevloer. Want als ik dat laat gebeuren ben ik net als de grote oorlogvoerende natiën. Die zitten er ook niet mee dat door hun goudkoorts asielzoekers omkomen. "collateral damage" noemen zij dat. Dus als jij vind dat ik een zeveraar ben dan weet je wat jij voor iemand bent.

mjers

#7 , 23 dec 2015 15:25

Om effe offtopic voort te doen. Waarom moet dat op de schouders van de burgers vallen? Het zijn grote natie's die ginder oorlog voeren om dat zwarte goud. Golfoorlogen georchestreerd door de oliemagnaten (familie Busch), irak tegen Iran enzovoorts.Zij verdienen geld als slijk, en de burger betaalt voor de gevolgen. Zowel de asielzoekers als jij en ik.En dat blijft nog even zo. Tot de olie op is. Waar is de EU, waar is de grote NAVO? Zeg jij het eens waar ze zijn.
trouwens, ik steunde voor kort greenpeace ivm bedreigde dieren, en momenteel steun ik het rode kruis dat aan onze Belgische kust werk maakt van een hotel dat volledig uitgerust is voor minder validen. Ik zat zelf al een paar x in een rolstoel, zij het tijdelijk. De grote natie's der aarde voeren oorlog sinds mensenheugnisch. Daar kan ik weinig aan doen. En asielzoekers die in Hongarije op de loop gaan uit angst voor registratie, gewoon omdat ze in België sociale zekerheid krijgen zijn dezelfde profiteurs als sommige beroepsdoppers van hier.

Het belangrijkste voor mij is dat achter mij niemand word opgelicht met een misvormde douchevloer. Want als ik dat laat gebeuren ben ik net als de grote oorlogvoerende natiën. Die zitten er ook niet mee dat door hun goudkoorts asielzoekers omkomen. "collateral damage" noemen zij dat. Dus als jij vind dat ik een zeveraar ben dan weet je wat jij voor iemand bent.
Xenophon heeft wel een punt hoor. Ongeacht uw politiek mening. (die u uiteraard staaft aan de hand van een uitgebreide opleiding in politieke wetenschappen.)

Als u een rechtszaak start zal u in eerste instantie een bepaald nadeel moeten bewijzen. Als u voor de rechter gaat beweren dat u voor hem staat omdat u andere potentiële klanten miserie wil besparen, dan ga je nogal vliegen in de rechtszaal. Daarbij zal je nog mogen opdraaien voor de gerechtskosten.

Als u voor dergelijke onzin een rechtszaak wil starten gaat niemand op dit forum u tegenhouden. Heel veel advocaten gaan u aanmoedigen en steunen in uw ondernemen. Zij verdienen er namelijk aan. Maar gebruik eens uw gezond verstand...

Op uw vraag wat u nu het beste moet doen? Laat het varen, u heeft geen schade meer...U kan een rechter zijn tijd niet verdoen omdat u persé wil weten wat het probleem nu was. Enfin, dat kan u wel, maar het zal op uw kosten zijn.

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 dec 2015 19:55

TS heeft nu zijn douche, zodat dit wel dicht mag
Voor verdere info moet hij zich maar wenden tot een bouwforum, waar men hem wel zal wegwijs maken in het kiezen van de juiste douche.

nijltjetweety
Topic Starter

#9 , 29 dec 2015 20:53

Xenophon mag dan een punt hebben, de manier waar op is er wel volledig over. Wordt ieder leek hier zo behandeld? Awel merci.

Sorry, maar bovenstaande is niet de enige reden waarom ik boos ben, en ik weet niet meteen of ik dat in deze ropic gepost heb.
In eerste instantie was ik zelf in dialoog met de firma. Deze komt met een waterpas die zegt dat de douchevloer schuin ligt. De loodgieter en mijn vloerder meten en bij hun ligt het waterpas. Wanneer ik daarmee af kom, ik als leek, dan krijg ik een intimiderend schrijven van hun raadsman.
Doch als ik mijn loodgieter laat bemiddelen dan krijgt hij wel een nieuw exemplaar geregeld.
Bovendien is er een pv opgemaakt in Maart het voorbije jaar. Dit in minnelijke fase voor het vredegerecht. daarin stond te lezen dat mijn loodgieter nog voor eind April moest zorgen dat het probleem opgelost raakte. 2 maand later schreef ik ook die firma er over aan. Toen de 2 componentenverf binnen was bleek dat het de verkeerde kleur was. Dus 1 dag voor hun komst bellen ze af. Het blijft dus maar aanslepen, en ik was alweer een dag verlof kwijt voor niets. En tot een paar weken terug bleven ze maar zwarte pieten doorschuiven, ondanks de voorgaande uitspraak bij de vrederechter. Ik dacht dat zo een pv een bepaalde waarde had, maar ben daar duidelijk verkeerd in dan?
Of dit schade is weet ik niet. Maar ze leggen een pv van de rechter simpel naast zich neer.
Daarom ook, naast het niet openlijk willen toegeven wie er in de fout is zijn de redenen van deze topic. Dus blijf ik nu met 2 vragen zitten.
- Wat is de waarde van een pv in minnelijke schikking.?
- Waarom zou een mens nog de moeite nemen in minnelijke fase nog naar de rechtbank te gaan?

Terug naar “Aanneming”