hallo,
wij hebben net ons puntdak en plat dak laten isoleren en vernieuwen. Onze buren wisten dat dit zou gebeuren. Er was een schouw die op beide daken stond en af wij het oke vonden mocht die weg. Aangezien dit zeer dur was hebben we uiteindelijk gekozen om deze schouw op onze kosten te laten renoveren.
Vanaf dag 1 hebben onze buren lastig gedaan tegen de dakwerker. Omdat hij niet van Belgische origine was gingen ze ervan uit dat het een zwartwerker was. Wij deden alles op factuur en dit heb ik hen dan ook bewezen. Dan vonden ze het een probleem dat wij nu zwarte dakpannen hadden gekozen ipv rode en dat ons dak door de isolatie nu hoger lag dan dat van hen. Hierdoor leek het dat hun dak een hele dakpan kleiner was...
De daken lopen in mekaar en vroeger liep onze afwatering via hun dakgoot naar de afwatering die los in de tuin loopt. Dit is nu op dezelfde manier. Ze willen nu omdat wij vernieuwd hebben dat wij onze eigen afwatering hadden moete hebben EN riolering hadden moeten laten graven.
Als laatste vinden ze dat onze dakramen - langs de achterkant - weg moeten omdat wij zo meer zicht in hun tuin zouden hebben (??).
Bij de aanleg van het plat dak mochten wij geen gebruik maken van hun dak omdat dit 5 jaar geleden was aangelegd en ze wilden geen schade. Toen zij dit aangelegd lag het materiaal een week op ons dak. We mochten de door hun aangelegde dekstenen van de gemeenschappelijke muur niet verplaatsen. Dit hebben we dan ook niet gedaan.
Het blijft maar aanhouden en ik wil dit nu stoppen door een advocaat onder de arm te nemen. Aangezien hun dak destijds in het zwart werd aangelegd gaan ze hier dan niet me instemmen maar voor de zekerheid wil ik wel weten wat ons kan overkomen want volgens mij hebben wij alles volgens de regels gedaan maar we moeten er wel naar wonen....