#52 , 04 sep 2015 23:03
Aandachtig meegelezen, en wat deed/doe ik, als ik verhuis, huur e.d.
Ik neem foto's, vlak bij de overeenkomst. Ik laat de mankementen door de verhuurder ondertekenen, dat hij akkoord is met deze. Ik overleg, wat er hersteld moet worden en niet, en eis na herstelling, terug foto's met de gebreken. Tot nu toe zo goed of geen problemen gehad.
Ik ben zeker geen jurist, maar als er in het contract staat, water en elektriciteit inbegrepen, zou ik nadat ik een paar keer geen water gehad, en mondeling geen akkoord kan krijgen, dit per brief melden.
Als dit weer voorvalt, en echt een last vormt, zou ik de verhuurder, in gebreke stellen, volgende de huidige wetgeving. Naar het schijnt, is dit de procedure, dat je moet volgen, mocht er ooit een vrederechter bij te pas komen (verbeter indien onjuist a.u.b.).
Als hij de verhoging verbruik elektriciteit niet op papier wil zetten, dan zou ik niet betalen.
Hij kan dan wel averechts doen, en misschien U zonder stroom zetten, maar aangezien het contract vermeld, dat elektriciteit inbegrepen is, vermoed ik, dat jij het wel zal halen.
Als in het contract staat, dat je de tuin (die ook dienst doet voor de klanten) mag gebruiken, dan zou ik me niet direct verplaatsen, als ze me dit op onbeleefde manier zouden doen. Ik ben geen onmens, en zou nu ook niet daar gaan zitten als het overvol zit, en klanten geen plaats hebben, maar als het rustig is, en ik geen klanten stoor, zou ik er wel gebruik van maken.
Hoe moeten ze op die zolder? Door de living? Of gaat dit via een soort inkom? In dit geval, zou je kunnen overwegen om de deur tussen de hal en de leefruimte te voorzien van een slot.
Ik zou nooit iets wegnemen of plaatsen in de keuken van het restaurant, want dit zou de sfeer wel eens verzieken, je bent het ook gevraagd geweest. Ik ben wel benieuwd of deze camera's er reglementair geplaatst zijn. Dus aangegeven, dat je wordt gefilmd,+ een melding aan de privacy commissie.