algemene contract voorwaarden niet correct

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: algemene contract voorwaarden niet correct

#31 , 22 okt 2015 07:09

Als een reclame-aanbod effectief dwang zou zijn, vrees ik dat de volledige reclamesector voor dwangarbeid veroordeeld zou moeten worden.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paulus64605
Topic Starter

#32 , 22 okt 2015 07:31

ben zeer blij met jullie constructieve bijdrage in dit geheel.....

Sperwer87

#33 , 22 okt 2015 10:12

Jij probeert gewoon spijkers op laag water te zoeken om zo je contract zomaar te verscheuren zonder ook maar rekening te houden met de wet.

- Op basis van een schrijffout kan je het contract niet ongeldig verklaren.
- Je hebt 2 mogelijke opties
--> Je geef hem een redelijk termijn om de werken te vervolledigen en anders probeer je via de vrederechter (?) het contact te laten ontbinden.
--> Je geeft aan dat de werken niet meer nodig zijn maar dan ben je je voorschot kwijt.

Hopelijk was dit een wijze les. Je kan niet zomaar iets ondertekenen om dan later met allerlei excuses te komen. Moesten de rechters rekening houden met die excuses is elk contract niks meer waard.

Reclame

paulus64605
Topic Starter

#34 , 22 okt 2015 10:42

Jij probeert gewoon spijkers op laag water te zoeken om zo je contract zomaar te verscheuren zonder ook maar rekening te houden met de wet.

--> Je geef hem een redelijk termijn om de werken te vervolledigen en anders probeer je via de vrederechter (?) het contact te laten ontbinden.
--> Je geeft aan dat de werken niet meer nodig zijn maar dan ben je je voorschot kwijt.

Hopelijk was dit een wijze les. Je kan niet zomaar iets ondertekenen om dan later met allerlei excuses te komen. Moesten de rechters rekening houden met die excuses is elk contract niks meer waard.
beste,
het is niet alleen een drukfout in de algemene voorwaarden, de afmetingen van het dak kloppen niet de informatie die hij ons gegeven heeft klopt niet als ik hem zijn gang laat gaan dan mis ik de premies die voor dakisolatie gelden gewoon omdat hij mij foutief geinformeerd heeft.
als ik hem zijn gang laat gaan is iets meer dan 100m² dak dat niet gedaan kan worden omdat hij zich vergist heeft in zijn berekening en zo kan ik nog wel even door gaan.
tot op heden is hij niet begonnen terwijl mijn voorschot al langer dan 3 mnd op zijn rek staat
ik heb geprobeerd om samen met hem een oplossing te zoeken en te vragen of we in gezamelijk overleg de overeenkomst kunnen verbreken zonder dat ik aan zijn vastgelegd percentage zit want daar ga ik niet mee akkoord, maar iedere keer als ik daar overbegin krijg ik een ontwijkend antwoord.

ja ik heb een fout gemaakt maar die dakwerker heeft ze ook gemaakt.
Dus ik zoek zeker geen flauw excuus om onder een contract uit te komen. hoe kan ik iemand mijn vertrouwen schenken als hij mij vanaf het begin als leek geen correcte informatie gegeven heeft.

Sperwer87

#35 , 22 okt 2015 10:48

beste,
het is niet alleen een drukfout in de algemene voorwaarden, de afmetingen van het dak kloppen niet de informatie die hij ons gegeven heeft klopt niet als ik hem zijn gang laat gaan dan mis ik de premies die voor dakisolatie gelden gewoon omdat hij mij foutief geinformeerd heeft.
als ik hem zijn gang laat gaan is iets meer dan 100m² dak dat niet gedaan kan worden omdat hij zich vergist heeft in zijn berekening en zo kan ik nog wel even door gaan.
tot op heden is hij niet begonnen terwijl mijn voorschot al langer dan 3 mnd op zijn rek staat
ik heb geprobeerd om samen met hem een oplossing te zoeken en te vragen of we in gezamelijk overleg de overeenkomst kunnen verbreken zonder dat ik aan zijn vastgelegd percentage zit want daar ga ik niet mee akkoord, maar iedere keer als ik daar overbegin krijg ik een ontwijkend antwoord.

ja ik heb een fout gemaakt maar die dakwerker heeft ze ook gemaakt.
Dus ik zoek zeker geen flauw excuus om onder een contract uit te komen. hoe kan ik iemand mijn vertrouwen schenken als hij mij vanaf het begin als leek geen correcte informatie gegeven heeft.
Stond er een uiterste datum op het contract tegen wanneer de werken moeten afgelopen zijn? Zoiezo is 3 maanden wachten meer regel dan abnormaal. Ik zou proberen aangetekend te schrijven met de vraag of het contract kosteloos mag verbroken worden maar als je geen goodwill hebt van de andere kant stopt het ook. Ik persoonlijk, als het klopt wat je zegt, zou ik nooit verder willen doen met de aannemer en zou ik eerst proberen via hem het contract te laten ontbinden en anders via de vrederechter maar ik denk niet dat dit voldoende zou zijn om je voorschot terug te krijgen.

Weo

#36 , 22 okt 2015 11:44

bijkomend probleem dat hij op basis van valse informatie ons het contact heeft laten tekenen als je nu tekent dan krijg je x%
oppervlaktes die niet juist zijn opgemeten
om maar een paar dingen te noemen
Wat versta je onder "valse informatie". Er bestaat wel iets als schending van precontractuele informatieplichten, maar dan gaan we het al heel ver zoeken...

Als je echt onder de overeenkomst vandaan wil, zou ik je aanraden om eens met je contract naar een advocaat te stappen om elk artikel onder de loep te nemen en wat druk op de aannemer te zetten. Uiteraard ben je dan weer een pak geld kwijt... Momenteel geven we ook raad op basis van redelijk onduidelijke informatie: "foute berekening", "foute informatie", ... Is er een fout? Bij wie ligt de fout? Hoe zwaar weegt de fout door? Hierop kan momenteel echt niet geantwoord worden.

Je moet het niet slecht opnemen, maar momenteel lijkt het dat je gewoon "een" manier zoekt om eronder uit te raken, aangezien er steeds een nieuw element verschijnt, zonder dat deze echt stevig gestaafd zijn. Ik zeg niet dat het zo is, maar die indruk ontstaat wel.

mbbs1024

#37 , 22 okt 2015 21:07

Waarschijnlijk als het geen onbenullige schrijffouten zijn zoals dit

ganapathi tantra

#38 , 25 okt 2015 00:38

Wie eerst 2 pagina's volschrijft met "een drukfout" als houvast om een contract te annuleren" en daarna op de derde blz dan plots het geweer van schouder verandert komt mi weinig geloofwaardig over. De vermelde spreuk "spijkers op ......" lijkt mij dan ook zeer toepasselijk.
Over de grootte van een schadevergoeding bij contractbreuk kan je veel discuteren maar wat vast is gelegd en wat wettelijk voorzien is ligt ook in handen van de rechter. Veelal is de grootte van een contract een richtlijn voor bepaling van de schadevergoeding. Maar vele kleine opdrachten hebben een grotere kostenmarge dus in vergelijk ook een grotere schadevergoeding. Iedereen weet bvb dat je niet betaalde factuur van een telefoonoperator tien euro kosten meebrengt voor een herinnering. Toch stemmen rechters daarmee in
Bij ondertekenen van een aannemingsopdracht is opdrachtgever verplicht de aanbieding te controleren op juistheid.
Gelukkig zal de moderator deze topic niet nietig laten verklaren door de vele schrijffouten van iedereen dus ook van TS.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

paulus64605
Topic Starter

#39 , 25 okt 2015 20:13

gezien ik door het merendeel van de mensen hier niet serieus genomen wordt heb ik maar een advocaat ingeschakeld, deze neemt me tenminste wel serieus.

LeenW

#40 , 25 okt 2015 21:09

Als u mij 200 euro/uur betaalt, zal ik u ook serieus nemen hoor!

Soit, laat zeker weten hoe het afloopt.

Sperwer87

#41 , 25 okt 2015 22:29

gezien ik door het merendeel van de mensen hier niet serieus genomen wordt heb ik maar een advocaat ingeschakeld, deze neemt me tenminste wel serieus.
Wie neemt er jou niet serieus? Er is gewoon niemand die jou gelijk geeft. Groot verschil ;)

roharro

#42 , 25 okt 2015 23:00

Dit gedrag lijkt wel besmettelijk.
Wordt een pandemie.
Vraag stellen uit onwetendheid, antwoord krijgen en dan beweren dat je het beter weet.......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Aanneming”