Jij probeert gewoon spijkers op laag water te zoeken om zo je contract zomaar te verscheuren zonder ook maar rekening te houden met de wet.ben zeer blij met jullie constructieve bijdrage in dit geheel.....
beste,Jij probeert gewoon spijkers op laag water te zoeken om zo je contract zomaar te verscheuren zonder ook maar rekening te houden met de wet.ben zeer blij met jullie constructieve bijdrage in dit geheel.....
- Op basis van een schrijffout kan je het contract niet ongeldig verklaren.
- Je hebt 2 mogelijke opties
--> Je geef hem een redelijk termijn om de werken te vervolledigen en anders probeer je via de vrederechter (?) het contact te laten ontbinden.
--> Je geeft aan dat de werken niet meer nodig zijn maar dan ben je je voorschot kwijt.
Hopelijk was dit een wijze les. Je kan niet zomaar iets ondertekenen om dan later met allerlei excuses te komen. Moesten de rechters rekening houden met die excuses is elk contract niks meer waard.
Stond er een uiterste datum op het contract tegen wanneer de werken moeten afgelopen zijn? Zoiezo is 3 maanden wachten meer regel dan abnormaal. Ik zou proberen aangetekend te schrijven met de vraag of het contract kosteloos mag verbroken worden maar als je geen goodwill hebt van de andere kant stopt het ook. Ik persoonlijk, als het klopt wat je zegt, zou ik nooit verder willen doen met de aannemer en zou ik eerst proberen via hem het contract te laten ontbinden en anders via de vrederechter maar ik denk niet dat dit voldoende zou zijn om je voorschot terug te krijgen.beste,Jij probeert gewoon spijkers op laag water te zoeken om zo je contract zomaar te verscheuren zonder ook maar rekening te houden met de wet.ben zeer blij met jullie constructieve bijdrage in dit geheel.....
- Op basis van een schrijffout kan je het contract niet ongeldig verklaren.
- Je hebt 2 mogelijke opties
--> Je geef hem een redelijk termijn om de werken te vervolledigen en anders probeer je via de vrederechter (?) het contact te laten ontbinden.
--> Je geeft aan dat de werken niet meer nodig zijn maar dan ben je je voorschot kwijt.
Hopelijk was dit een wijze les. Je kan niet zomaar iets ondertekenen om dan later met allerlei excuses te komen. Moesten de rechters rekening houden met die excuses is elk contract niks meer waard.
het is niet alleen een drukfout in de algemene voorwaarden, de afmetingen van het dak kloppen niet de informatie die hij ons gegeven heeft klopt niet als ik hem zijn gang laat gaan dan mis ik de premies die voor dakisolatie gelden gewoon omdat hij mij foutief geinformeerd heeft.
als ik hem zijn gang laat gaan is iets meer dan 100m² dak dat niet gedaan kan worden omdat hij zich vergist heeft in zijn berekening en zo kan ik nog wel even door gaan.
tot op heden is hij niet begonnen terwijl mijn voorschot al langer dan 3 mnd op zijn rek staat
ik heb geprobeerd om samen met hem een oplossing te zoeken en te vragen of we in gezamelijk overleg de overeenkomst kunnen verbreken zonder dat ik aan zijn vastgelegd percentage zit want daar ga ik niet mee akkoord, maar iedere keer als ik daar overbegin krijg ik een ontwijkend antwoord.
ja ik heb een fout gemaakt maar die dakwerker heeft ze ook gemaakt.
Dus ik zoek zeker geen flauw excuus om onder een contract uit te komen. hoe kan ik iemand mijn vertrouwen schenken als hij mij vanaf het begin als leek geen correcte informatie gegeven heeft.
Wat versta je onder "valse informatie". Er bestaat wel iets als schending van precontractuele informatieplichten, maar dan gaan we het al heel ver zoeken...bijkomend probleem dat hij op basis van valse informatie ons het contact heeft laten tekenen als je nu tekent dan krijg je x%
oppervlaktes die niet juist zijn opgemeten
om maar een paar dingen te noemen