Telenet "past" pakket aan in hun voordeel

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

Telenet "past" pakket aan in hun voordeel

#1 , 20 sep 2015 11:11

Ik had zo'n pack bij telenet: internet + tv + 2 GSM's + vaste lijn en dat kwam op zo'n goede 90 euro per maand.
Ik heb echter een maand terug mijn vaste lijn opgezegd en kreeg nu mijn factuur zonder vaste lijn voor maar liefst 130 euro, nooit gebeld buiten de inhoud van het GSM pakket.
Ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat men zonder mijn goedkeuring een internet fiber 200 heeft aangerekend en daarna tv en GSM's apart.
Ik heb hier niet om gevraagd. Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 20 sep 2015 11:40

Even navragen en zien wat hun antwoord is, dit had je moeten doen voor je iets opzegt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#3 , 20 sep 2015 11:52

Ik heb gewoon gevraagd die vaste lijn te schrappen en vroeg: dat komt dan op ruim 20 euro minder? Telefoniste zei: dat klopt perfect.
Ze kunnen als bedrijf toch niet aanvaarden dat iemand 40 euro meer betaalt voor een pakket met een dienst minder?

Reclame

LeenW

#4 , 20 sep 2015 12:00

Dit klopt hoor, heb indertijd ook 10 euro vermindering gekregen voor een (haast ongebruikte) vaste lijn aan mij pakket toe te voeten.

Alfred J
Berichten: 190

#5 , 20 sep 2015 12:02

Ik zie bij Telenet geen pack met Fiber 200 en televisie, dus ik vermoed dat de telefoniste zich vergist heeft?
Enkel Fiber 200 + tv + telefonie. Tenzij je basic internet + tv neemt. Fiber 200 alleen op zich komt blijkbaar al op +- € 70, dus het lijkt me niet dat je dan Fiber 200 + tv zou krijgen voor € 70.

Packs zijn nu eenmaal goedkoper, dus ik denk dat je weinig keuze hebt behalve of telefonie te behouden of (serieus) te downgraden in je internet.

https://www2.telenet.be/nl/alles-in-een/vergelijk/
https://www2.telenet.be/nl/andere-produ ... ernet-160/
Ze kunnen als bedrijf toch niet aanvaarden dat iemand 40 euro meer betaalt voor een pakket met een dienst minder?
Je hebt nu geen pakket meer, dat is het probleem...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 20 sep 2015 12:16

Ik zie bij Telenet geen pack met Fiber 200 en televisie, dus ik vermoed dat de telefoniste zich vergist heeft?
Enkel Fiber 200 + tv + telefonie. Tenzij je basic internet + tv neemt. Fiber 200 alleen op zich komt blijkbaar al op +- € 70, dus het lijkt me niet dat je dan Fiber 200 + tv zou krijgen voor € 70.

Packs zijn nu eenmaal goedkoper, dus ik denk dat je weinig keuze hebt behalve of telefonie te behouden of (serieus) te downgraden in je internet.

https://www2.telenet.be/nl/alles-in-een/vergelijk/
https://www2.telenet.be/nl/andere-produ ... ernet-160/
Ze kunnen als bedrijf toch niet aanvaarden dat iemand 40 euro meer betaalt voor een pakket met een dienst minder?
Je hebt nu geen pakket meer, dat is het probleem...
Inderdaad, toen ik een aansluiting vroeg zonder vaste lijn, moest ik de installatie kosten betalen, ongeveer 169€ met vaste tel gratis.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#7 , 20 sep 2015 12:49

Dit is toch wel waanzin ten top. Sowieso zijn die internetprijzen belachelijk duur. Zijn er nog providers buiten telenet of proximus die echt voordelig?

Fortuin
Berichten: 1013

#8 , 20 sep 2015 13:14

95% van de belgen (consumenten) hebben voldoende met een Whop pakket van €65 bij Telenet. De meesten die enkel Internet + TV gebruiken hebben zelfs meer dan voldoende met een 'basic' internet lijn (dit is nog gigantisch snel, pure marketing praat) van €25 p/m en een TV abonnement van €25.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#9 , 20 sep 2015 14:11

Merk je een groot verschil tussen basic en niet-basic? Heb het professioneel wel veel nodig, zit er dus uren per dag constant op.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 20 sep 2015 15:33

Merk je een groot verschil tussen basic en niet-basic? Heb het professioneel wel veel nodig, zit er dus uren per dag constant op.
Dan kan je de kosten aftrekken in u belastingen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#11 , 20 sep 2015 16:17

Kan je van fiber naar basic gaan gewoon door naar de klantendienst te bellen? Of moet je dan weer technieker laten langskomen?

Fortuin
Berichten: 1013

#12 , 21 sep 2015 14:55

> Merk je een groot verschil tussen basic en niet-basic? Heb het professioneel wel veel nodig, zit er dus uren per dag constant op.

Tenzij je 24u/24 Full HD films zit af te draaien, zal dat echt niets uitmaken. Die basic lijn heeft idd. wel 100gb volume per maand. Normaal kan je op de interface van Telenet zien hoeveel je maandelijks gebruik, check dus even of je niet boven de 100gb / maand zit.

Qua snelheid is er eigenlijk weinig verschil. Meeste mensen surfen draadloos, en draadloos haalt momenteel max 50mbit (ongeacht of er nu 100mbit of 200mbit binnenkomt in je huis). Zou me zelf niet verbazen dat er op plekken met veel draadloze signalen (hoe meer signalen, hoe trager) je sowieso niet meer dan 30mbit haalt. Met een 200mbit lijn krijg je dan 30mbit snelheid, en met een 30mbit lijn krijg je dan tevens 30mbit snelheid.

Administratieve downgrade kost zou ik vragen van af te zien, aangezien je minder wenst te betalen en ervoor kiest om klant te blijven ipv. naar een andere (goedkopere) provider over te schakelen. Benadrukken dat je al jaren klant bent, en dat nog vele jaren zo kan blijven. Beetje onderhandelen kan je al snel veel geld besparen. Als ze zeggen dat andere providers kwalitatief minder zijn - dat is grotendeels zever. Ken toevallig iemand die 8 maanden alles gratis gekregen heeft van Telenet ter compensatie - al jaren goede klant, en ook benadrukt dat hij zou veranderen van provider als er niets aan de prijs gedaan zou worden.
Laatst gewijzigd door Fortuin op 21 sep 2015 15:06, 3 keer totaal gewijzigd.

lucas123
Berichten: 483

#13 , 21 sep 2015 15:02

Voor de liefhebbers zie ook:
http://www.tik.be/forum/

mava105
Berichten: 22869
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#14 , 21 sep 2015 15:52

Waarom zou tel... zich aan de afspraak moeten houden als TS dat ook niet heeft gedaan. Hij heeft zijn vaste lijn opgezegd, en dat had Tel... ook niet gevraagd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#15 , 21 sep 2015 16:15

Het feit dat je iets kan opzeggen is een wettelijke "afspraak". Dat wil niet zeggen dat dit plotseling zou moeten inhouden dat je een duurder pakket in de plaats krijgt.

Terug naar “Consumenten Koop”