#12 , 21 sep 2015 14:55
> Merk je een groot verschil tussen basic en niet-basic? Heb het professioneel wel veel nodig, zit er dus uren per dag constant op.
Tenzij je 24u/24 Full HD films zit af te draaien, zal dat echt niets uitmaken. Die basic lijn heeft idd. wel 100gb volume per maand. Normaal kan je op de interface van Telenet zien hoeveel je maandelijks gebruik, check dus even of je niet boven de 100gb / maand zit.
Qua snelheid is er eigenlijk weinig verschil. Meeste mensen surfen draadloos, en draadloos haalt momenteel max 50mbit (ongeacht of er nu 100mbit of 200mbit binnenkomt in je huis). Zou me zelf niet verbazen dat er op plekken met veel draadloze signalen (hoe meer signalen, hoe trager) je sowieso niet meer dan 30mbit haalt. Met een 200mbit lijn krijg je dan 30mbit snelheid, en met een 30mbit lijn krijg je dan tevens 30mbit snelheid.
Administratieve downgrade kost zou ik vragen van af te zien, aangezien je minder wenst te betalen en ervoor kiest om klant te blijven ipv. naar een andere (goedkopere) provider over te schakelen. Benadrukken dat je al jaren klant bent, en dat nog vele jaren zo kan blijven. Beetje onderhandelen kan je al snel veel geld besparen. Als ze zeggen dat andere providers kwalitatief minder zijn - dat is grotendeels zever. Ken toevallig iemand die 8 maanden alles gratis gekregen heeft van Telenet ter compensatie - al jaren goede klant, en ook benadrukt dat hij zou veranderen van provider als er niets aan de prijs gedaan zou worden.
Laatst gewijzigd door
Fortuin op 21 sep 2015 15:06, 3 keer totaal gewijzigd.