Sedert drie maanden geleden heb ik terug contact gekregen met mijn nicht voor de eerste maal. Het was immers dertig jaar geleden dat ik ze zag.
Zij heeft een vriend en hebben samen een huis gekocht. Omwille dat mijn nicht er achter kwam dat haar vriend haar aan het bedriegen was waren reeds in het verleden zeer vele ruzies ontstaan. Onlangs kwam ze er achter dat haar vriend haar weer aan het bedriegen was met een andere vrouw. De betreffende vriend heeft ook een alcoholisch probleem,in die zin dat eens hij een glaasje teveel op heeft hij agressief werd. Hij snuift regelmatig drugs.
Daar ik verschillende medische aandoeningen heb en invalide werd verklaard stelde mijn nicht voor om bij haar te komen logeren omdat ze niet gerust was in het gedrag van haar vriend. Hij was telkens al-dan niet achter de pc aan het chatten of aan het sms'en met een vrouw. Uiteindelijk kwam het terug uit dat hij haar bedroog. Ook zijn drankprobleem nam toe en zo ook zijn agressie. Ik nam het dan telkens op om de discussies en de gemoederen te bedaren.
Op maandag komen de overburen langs. We schenken een aperitief in. Bij de vriend van mijn nicht bleef het niet bij één glaasje. Er werden verwijten naar mijn nicht haar hoofd geslingerd en dit ontaardde dan ook in psychische pesterij gedrag die de vriend telkens gebaarde bij mijn nicht. Er ontstaat een hevige woordenwisseling. De vriend van haar gooit haar gsm stuk en gooit de lege likeur fles door de leefruimte. Ik bleef rustig en kuiste alles op. Hij schopte ook met zijn voet naar de drie honden die daar rondliepen.
Omwille van mijn handicap is het telkens zo dat deze vriend me uitlacht omwille van de tremors die ik heb. Dit was al verschillende weken bezig.
Gisteren komt haar vriend opgefokt thuis. Hij haalt zijn laptop uit zijn tas en roept tegen haar of er iets aan te merken valt. Daarop leg ik de gsm van mijn nicht voor zijn neus. Hij zegt daarop dat dit hem dit niet interesseert. Hij legt kwaad zijn laptop met een smak op het aanrecht.
Deze keer kom ik er tussen omwille dat hij weer mijn nicht aan het beledigen is. Ik vraag hem op te houden. Hij beledigt ook mij en roept scheld me uit voor invalide. Nu had ik er genoeg van. Ik stap naar hem toe waarop hij zegt "sla me maar dan bel ik de politie". Hij staat klaar in gevechtshouding (bokshouding) waarop ik hem snel vastneem en hem tegen de grond duw. Er werd gevochten. Hij telefoneert daarna met de politie en meld dat hij werd aangevallen door een invalide. Hij zegt daarop dat ik zijn laptop heb stukgemaakt. De politie van Boom komt aandraven. Ze betreden het huis. Allereerst maak ik de politie er op attent dat de vriend van haar aan het tikken is op het klavier van zijn toetsenbord, zodoende om aan te tonen dat er niets stuk is aan zijn laptop. Hij antwoordt daarop dat er niets beschadigd is. De politie vraagt wie hier woont. Mijn nicht zegt dat ze er woonachtig is en haar vriend zegt dat is de neef van mijn vrouw en ik ben de man van zijn nicht. Waarop ik de agenten er op attent maak dat hij niet getrouwd is met haar en dat zij gewoon een vriendin is die samen met hem het huis hebben gekocht. Op vraag van de vriend vraagt hij om mij er uit te zetten. Ik zeg hen dat mijn nicht heeft aangeboden omwille van zijn gedrag, om bij hen te logeren. Ik zeg hen ook wat er gebeurd is en dat hij de avond ervoor een fles door de keuken had gegooid. Mijn nicht beaamt dit en zegt ook dat ik op aanvraag van haar daar ben komen te logeren omwille van zijn drinken en snuiven met gevolg agressie. De vrouwelijke agente gaat met mijn nicht in een ruimte aparte praten. Ik ga ondertussen de fles halen uit de garage die hij heeft gegooid door de keuken. Hij zegt daarop dat hij deze per ongeluk had omgestoten. Ik toon de fles aan de agenten en heb gevraagd om er nota van te nemen. De vriend van mijn nicht wou me dan ook niet lager in huis hebben waarop de mannelijke agent eist dat ik het huis verlaat vermits ik daar niet ben ingeschreven. Ik herhaal tegen de agent dat ik de neef ben, een dichte familielid, en dat mijn nicht wenst dat ik daar ten huize blijf logeren, want ook zij is mede eigenaar van het huis. De politie nam alleen nota van de identiteitskaarten en eist nogmaals dat ik de woning verlaat. Ik vraag hen op zijn minst eens na te kijken of zijn laptop nog werkt waarop de mannelijke agent moeilijk doet en dit niet wil nakijken. Daarop zegt de vriend van mijn nicht dat zijn laptop plots stuk is terwijl hij eerst meedeelde bij het binnenkomen van de agenten dat deze nog werkte. Ik eis nogmaals dat zij nota nemen van het gebeuren, en laat hen nogmaals de flessen zien. Een gehele fles en een fles die stuk is van dezelfde soort likeur. Ik laat dit aan de vrouwelijke agente zien en laat haar zien dat ik de fles die stuk is met een alcoholstift een krabbel opzet. De mannelijke agent was buiten, maar binnen zei hij me dat ik niets te eisen heb en dat zij betreffende de gegooide fles geen nota ervan dienen te nemen. Met andere woorden, ik diende hen de wet niet te spellen.
Nu volgt mijn vraag :
Mochten de betreffende agenten me zomaar uit het huis drijven en me terug naar huis sturen? Diende zij eerst geen nota of foto te nemen van de gebroken fles? En diende zij niet te controleren of de laptop wel degelijk stuk was? Mijn nicht beaamde mijn versie aan de vrouwelijke agenten. En zo ook wat betreft het schoppen tegen de honden, twee kleine hondjes en één middelmatige grote.
Wat hier boven vermeld staat heeft de betrokkene ook bij andere mensen aangedaan na een drank. Ook zij waren,namelijk de overburen aanwezig bij de getuigenis die ik verklaarde en mijn versie van de feiten. Er werden op dat moment geen pv's opgesteld.