#1 , 24 aug 2015 13:54
Beste,
Ik ken een persoon die mij verteld heeft dat die graag fraude pleegt. Ik kan hier niet tegen vandaar jullie hulp.
Nu hij heeft vorige week ziekteverlof gevraagd bij een dokter, in die week heeft hij zijn werkgever (X) laten weten dat hij ziek is omdat hij ervoor geen verlof kreeg vandaar dat hij dit doet. Nu heb ik alle bewijzen verzameld die ik kan aantonen dat hij in het buitenland is geweest tijdens zijn ziekte periode, ik heb hem geconfronteerd dat het niet mag en dat hij in de problemen zal geraken, hij antwoorde mij dat hij een heel goede relatie heeft met de dokter en dat die zoveel verhalen heeft verzonnen dat die ziek mag zijn en op reis mag gaan. Maar tijdens zijn reis van ongeveer 4000km met de auto gereden te hebben (heen/terug) blijkt hij in orde te zijn. Ik zei van dat ik hier niet tegen kan en dat ik het ga melden bij zijn werkgever met alle gevolgen van dien. Hij antwoorde dat ze hem niks kunnen maken omdat hij een Vakbondsafgevaardigden is binnen zijn werk en dat ze hem niks kunnen maken, en hij vertelde dat het niet zijn eerste keer is, omdat hij toen controle had en ze vonden hem niet thuis, het enige wat ze deden is 1week terug betalen. En hij zegt dat ik alle stappen mag ondernemen, en hem niets zal schaden omdat hij na die week onder het mes gaat voor zijn knie en dat hij 8 maanden in ziekteverlof bij de mutauliteit als bewijs stuurt geeft hij rontgenfoto van zijn knie. Is dit waar en welke stappen kan ik ondernemen om het te melden, want dit kan echt niet meer, dit kost ons belastingbetaler heel veel geld. Ik heb alle bewijzen dat hij in het buitenland is geweest.
Mvg,
Houben