Wij kochten een tuinset bij X. In de showroom stonden showroom modellen in demo, maar wij kozen expliciet geen showroom te nemen. Mijn bevestigde ons dat er nog een laatste model in stock was.
De tafel werd ons de dag erna zogezegd "gemonteerd" geleverd, maar dit geloofden wij niet. Bij nazicht waren er krassen op zowel het glazen tafelblad als de structuur zelf. Zij stond dan ook zonder enige verpakking vastgebonden in de hoek van de vrachtwagen.
Wij hebben X gecontacteerd, zij geven toe het laatste model nog aan iemand anders verkocht te hebben, maar willen dit toonzaalmodel niet terugnemen voor een nieuw. Hier hun schrijven. Totaal niet volgens wat afgesproken werd, was dus naar mijn mening puur bedrog is.
Beste,
Ik begrijp uw frustratie en ongenoegen, sta me toe even kort toe te lichten wat er gebeurd is :
- Contract 055856 is het contract waar jullie de bestelling mee geplaatst hebben.
- Contract 055861 is een contract van diezelfde dag dat is afgesloten met een andere verkoper + andere klanten. Die klanten kochten dezelfde tafel, weliswaar met andere stoelen, maar u kocht net het laatste glazen blad uit voorraad. Frames hebben we nog voldoende en omdat die klant de set nog dezelfde dag heeft meegenomen, hebben zo zowel een frame als glazen blad in de verpakking mee gegeven.
Ik veronderstel dat A (medewerker van X) voor de veiligheid van de glazen blad daarom geopteerd heeft om een gemonteerd frame aan te leveren, wat me logisch lijkt. Alleen jammer dat het toonzaalmodel al met krassen bedekt was op het moment dat alles bij u werd aangeleverd.
Met uw goedkeuren stel ik voor dat A vandaag met u contact opneemt voor de levering van een nieuw frame, zoals initieel afgesproken. De foto van uw tafelblad lijkt me eerder vuil en geen krassen maar om te compenseren dat het een toonzaalmodel is dat zo zonder uw weten in werd aangeleverd, wil ik u een gratis bus aanbieden die op RAL kleur krassen in de toekomst mee op te vangen, winkelwaarde van zo’n bus is 30€.
Ik heb "X verkoop" in cc gezet, zodat A zelf ook mee kan volgen. Ik veronderstel dat hij vandaag met u contact zal opnemen, ikzelf ben gans de dag niet aanwezig.
Op die manier hopen we allemaal meegewerkt te hebben aan een snelle, commercieel weldoordacht en faire oplossing.
Met vriendelijke groeten,
X