X verkoopt toonzaalmodellen als nieuw

Christophecccc
Topic Starter

X verkoopt toonzaalmodellen als nieuw

#1 , 10 jul 2015 19:30

Wij kochten een tuinset bij X. In de showroom stonden showroom modellen in demo, maar wij kozen expliciet geen showroom te nemen. Mijn bevestigde ons dat er nog een laatste model in stock was.

De tafel werd ons de dag erna zogezegd "gemonteerd" geleverd, maar dit geloofden wij niet. Bij nazicht waren er krassen op zowel het glazen tafelblad als de structuur zelf. Zij stond dan ook zonder enige verpakking vastgebonden in de hoek van de vrachtwagen.
Wij hebben X gecontacteerd, zij geven toe het laatste model nog aan iemand anders verkocht te hebben, maar willen dit toonzaalmodel niet terugnemen voor een nieuw. Hier hun schrijven. Totaal niet volgens wat afgesproken werd, was dus naar mijn mening puur bedrog is.

Beste,

Ik begrijp uw frustratie en ongenoegen, sta me toe even kort toe te lichten wat er gebeurd is :

- Contract 055856 is het contract waar jullie de bestelling mee geplaatst hebben.
- Contract 055861 is een contract van diezelfde dag dat is afgesloten met een andere verkoper + andere klanten. Die klanten kochten dezelfde tafel, weliswaar met andere stoelen, maar u kocht net het laatste glazen blad uit voorraad. Frames hebben we nog voldoende en omdat die klant de set nog dezelfde dag heeft meegenomen, hebben zo zowel een frame als glazen blad in de verpakking mee gegeven.

Ik veronderstel dat A (medewerker van X) voor de veiligheid van de glazen blad daarom geopteerd heeft om een gemonteerd frame aan te leveren, wat me logisch lijkt. Alleen jammer dat het toonzaalmodel al met krassen bedekt was op het moment dat alles bij u werd aangeleverd.

Met uw goedkeuren stel ik voor dat A vandaag met u contact opneemt voor de levering van een nieuw frame, zoals initieel afgesproken. De foto van uw tafelblad lijkt me eerder vuil en geen krassen maar om te compenseren dat het een toonzaalmodel is dat zo zonder uw weten in werd aangeleverd, wil ik u een gratis bus aanbieden die op RAL kleur krassen in de toekomst mee op te vangen, winkelwaarde van zo’n bus is 30€.

Ik heb "X verkoop" in cc gezet, zodat A zelf ook mee kan volgen. Ik veronderstel dat hij vandaag met u contact zal opnemen, ikzelf ben gans de dag niet aanwezig.

Op die manier hopen we allemaal meegewerkt te hebben aan een snelle, commercieel weldoordacht en faire oplossing.

Met vriendelijke groeten,

X
Laatst gewijzigd door JPV op 14 jul 2015 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: namen verwijderd

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 10 jul 2015 21:04

Graag geen namen van winkels of firma's vermelden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jef007

#3 , 11 jul 2015 16:08

ik zou :

ofwel het meubel terug laten ophalen en geld terugvragen
ofwel een ernstige korting vragen

er is in princiepe ook garantie op de meubels

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jul 2015 14:02

U zou iets kunnen terugsturen in de aard van:

"Beste,

bedankt voor de uitleg en het aanbod, maar ik kan hier jammer genoeg niet op ingaan. Ik had bij aankoop aangegeven een nieuw tuinset te willen bestellen, en geen toonzaalmodel. Ik heb uiteraard begrip dat een andere klant het laatste nieuwe tuinset gekocht heeft en er dus geen meer beschikbaar is, maar ik heb geen interesse in het toonzaalmodel dat nu geleverd is.

Mag ik u vragen om mij ofwel een nieuw tuinmeubel te bezorgen (in de verpakking. Montage neem ik zelf voor mijn rekening). Indien dit niet mogelijk is, beschouw ik de verkoopsovereenkomst als ontbonden en wens ik bijgevolg mijn geld terug. In dat geval kan u de meubelen ook zo snel mogelijk weer komen oppikken.

Met vriendelijke groeten, "
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”