2 jaar (02/2013) geleden heb ik door omstandigheden een WCO aangevraagd en gekregen.
De afbetalingen lopen sinds oktober van datzelfde jaar, tot op heden heb ik ze altijd zo goed mogelijk proberen opvolgen.
Nu heeft mijn klant besloten om mijn contract als freelancer niet te verlengen, maar ze hebben me wel een aanbod gedaan als bediende.
Op zich met voordelen die ik krijg, en het mooie loon klinkt het wel vrij aanlokkelijk. Ik zou ook een uitgebreider takenpakket krijgen en de gelegenheid hebben om binnen dit en 2 jaar door te groeien naar een senior functie in datzelfde bedrijf.
Gezien de omstandigheden ben ik eigenlijk wel geneigd om er op in te gaan, maar ik vraag me af hoe het dan zit met bijvoorbeeld met mijn schulden.
Tot 10/2016 hang ik vast aan een WCO (+/- € 1000), daar zijn sindsdien ook nog een belastingsschuld bijgekomen (€ 2500 per maand) en een Schuld aan de Soc. Zekerheid (+/- € 1000) bijgekomen. Als zelfstandige kon ik die schulden probleemloos betalen, maar met wat ik zou verdienen als bediende...
Dus is mijn vraag: stel, ik ga op hun aanbod in, want gebeurd er dan met al die schulden, de BTW, de belastingen & de soc. zekerheid?