Beste lezer,
Wij zijn onlangs verhuisd en we hebben bij de verhuis een overnamedocument ingevuld zoals het hoort. Omdat de huisbazen flink lastige mensen waren, hebben we dit laten uitvoeren door een advocaat.
Ik laat het in het midden of de advocaat het overnamedocument veel te laat naar ons heeft doorgestuurd zodat wij het bij de energieleverancier konden binnenbrengen of dat mijn vriend de mail veel te laat gezien heeft. Ik vroeg er geregeld naar en alles zou in orde komen.
Nu zitten we wel met het probleem dat we drie maanden elektriciteit betaald hebben terwijl we er niet eens meer woonden. De facturen werden nog steeds naar het oude adres opgestuurd en omdat de eigenaar zo vriendelijk was om ons niets te laten weten hebben we dus nu een toren van een rekening (facturen + herinneringen). Ik dacht we zijn uit het huis, de documenten zijn in orde dus ze weten dat we een ander adres hebben?
Eind april kregen we eindelijk een afrekening met de meterstanden maar zij beweren dat ze van ons nooit een overnamedocument gekregen hebben maar dat ze alles vernomen hebben van de eigenaar. Die rekening bedroeg toen 850 euro.
We hebben direct gebeld en alles uitgelegd dat we er al langer weg zijn en dus niet moeten betalen voor die andere maanden.
Ze gingen alles bekijken en ons terug opbellen. 3 weken geen antwoord.
Dus ik heb na 3 weken terug gebeld om te vragen of ze al meer wisten. Blijkt het al bij een deurwaarder te liggen.
Maw, nu een rekening van 1250 euro.
Na mijn opmerkingen doorgestuurd te hebben naar de deurwaarder krijgen we nu te horen dat ze nooit een overnamedocument gezien hebben.
Dus mijn vraag is nu,
- kunnen we nog op één of andere manier deze maanden terugvorderen
- Kan er na die 7 dagen dat het moet binnen zijn na verhuis niets meer geregeld worden?
- Kunnen we gewoonweg nog iets doen of moeten we nederig gaan betalen?
Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden!