Hallo,
Ik zit in volgende situatie. Een 4 tal maanden geleden heb ik mijn relatie stopgezet met mijn vriend. We huurden samen een appartement waar we overeengekomen waren dat ik € 500/ maand bijlegde voor huur en kosten.
Bij de breuk hebben we afgesproken om samen te blijven wonen (elk een ander kamer) totdat 1 van beide partijen een alternatief had. Ik was vooral op zoek naar iets anders mijn ex vriend heeft de intentie er te blijven wonen.
Dit ging de afgelopen maande goed. Ondertussen ben ik iemand anders tegengekomen en heb ik hier regelmatig contact mee. Mijn ex vriend weet dit inmiddels en is meteen zich ander beginnen gedragen.
Ondertussen heeft hij volgende dingen gedaan:
- al mijn spullen samen gegooid in de garage. (sommige spullen zoals zetel, bed en tafel hiermee beschadigd) al mijn gewassen kleding op een hoop gegooid enz..
- gedreigd mijn spullen op straat te gooien als ik ze niet meteen kom halen.
- sloten veranderd op de deuren. (ik slaap de laatste maand nu reeds ergens anders)
Ik heb nu ook een bericht van hem ontvangen waarop hij mijn bijdrage vraagt van de afgelopen maand en dreigt ermee naar de vrederechter te gaan om mij uit het appartement te verwijderen.
Mijn vraag is nu, hoe ga ik hier het beste mee om ? Wat zijn mijn rechten/plichten. Ik wil graag de tijd hebben om mijn spullen op te ruimen en op een deftige manier te verhuizen. Ik wil mijn domicilie nu zelf snel verplaatsen ma durf niet goed voor dat mijn spullen verhuisd zijn. De maandbijdrage van vorige maand wil ik betalen maar wil dan zeker zijn dat alles correct (juridisch) geregeld is. Dus mijn naam geschrapt uit het huurcontract. Alle gezamenlijke facturen (water en elektriciteit enz.. ) op een correcte manier afgehandeld. En dat mijn spullen zijn verhuisd.
Communicatie met mijn ex op een fatsonelijke manier is momenteel niet meer mogelijk. Het eindigt altijd in een schreeuwpartij van hem zonder enige wil een oplossing te zoeken.
Bedankt alvast voor de feedback