#1 , 15 mei 2015 23:25
Vandaag een brief ontvangen van incassobureau, binnen 2 werkdagen moet de vordering betaald zijn. (overigens niet aangetekend)
Het gaat om t volgende: een jaar geleden heeft een groenvoorzieningsbedrijf (bestaande uit 1 persoon) bij ons een aantal hoge bomen weggezaagd. Afspraak was mondeling: binnen 3 weken alle bomen omzagen, 0 euro kosten, en kleine takjes zouden blijven liggen op een hoop. Praktijk verliep anders: kerel is zeker 8 weken bezig geweest, had zijn materiaal regelmatig kapot, en is in de tussentijd regelmatig weggeweest (hij was toen ook al met andere klanten van hem aan het rechten heb ik begrepen) zodat het flink langer duurde (hier heb ik nog wat smsjes van op mn tel staan, en de boer die het land huurde waar de bomen op stonden, kan eventueel getuige zijn om aan te geven dat het toen veel langer duurde dan gepland, bovendien eind vh liedje stuurt hij een factuur van 1400 euro (in herfst). Hierop hebben wij snel een aangetekende brief verzonden met daarin de redenen waarom wij het er niet mee eens waren en daarom het bedrag niet zouden betalen, en als hij het daar niet mee eens zou zijn, hij binnen 30 dagen moest reageren. Niets gehoord. Met kerst heeft hij eens gebeld maar mn moeder heeft hem afgewimpeld. Nu krijgen we een brief van/via Straetus Incasso dat we het inmiddels opgelopen bedrag (extra rente plus kosten) van 1700 euro binnen 2 werkdagen moeten betalen.
Ik ben persoonlijk wat bang dat we zelf te weinig kunnen bewijzen qua vooraf gemaakte afspraken, het is zijn woord tegen ons woord. Ook is er tussentijds nooit over oplopende kosten gepraat, dus die hoge factuur kwam voor ons totaal onverwachtst.
Aan de andere kant, is dit niet een bang makerijtje en zou hij werkelijk gaan rechten als we dit nu niet betalen?
Alle meningen, andere soortgelijke ervaringen en adviezen zijn welkom!