Koppakking defect is NIET normaal gezien de ouderdom van de wagen, ttz, nog redelijk recent, en gaan doorgaans defect door te hoge temperaturen.
En dat kan wel een gevolg zijn van niet correct uitgevoerd onderhoud, of een gemist gebrek / defect in het koelcircuit .
Dit is meestal zoals Inazuma zegt door oververhitting van de motor, zonder rede gaat een koppakking niet stuk.Koppakking defect is NIET normaal gezien de ouderdom van de wagen, ttz, nog redelijk recent, en gaan doorgaans defect door te hoge temperaturen.
En dat kan wel een gevolg zijn van niet correct uitgevoerd onderhoud, of een gemist gebrek / defect in het koelcircuit .
Daarom was het er nog niet bij het onderhoud, maar als je veel koelvloeistof moet bijvullen, zou je toch verwachten van een goede merkgarage dat ze dit nazien.Is dit een pleidooi voor de eeuwige waarborg?
Laat ons redelijk blijven hé....
Een mens gaat ook niet dood zonder reden, toch gebeurt het soms.
Controle bij nazicht auto is een MOMENTOPNAME.
De technieker rijdt niet mee onder de motorkap.
Eigenaardig een wagen met gesloten circuit verbruikt geen koelvloeistof, misschien een 1/2l per 100.000km. Zou het niet eerder de vloeistof zijn van de ruitenwissers.bij mij staat op bijna elke factuur (uitgevoerd door de officiele merkgarage) "bijvullen koelvoeistof". Dit al vanaf aankoop (4 weken oude wagen). Dus lijkt me niet noodzakelijk een indicatie te zijn van een probleem.
dat staat ook apart op de factuurEigenaardig een wagen met gesloten circuit verbruikt geen koelvloeistof, misschien een 1/2l per 100.000km. Zou het niet eerder de vloeistof zijn van de ruitenwissers.bij mij staat op bijna elke factuur (uitgevoerd door de officiele merkgarage) "bijvullen koelvoeistof". Dit al vanaf aankoop (4 weken oude wagen). Dus lijkt me niet noodzakelijk een indicatie te zijn van een probleem.
Sloeberken, is dit geen vergissing? Als er "mayonaise" aan de olievuldop hangt is dit m.i. net een teken dat er iets fout, grondig fout is of kan zijn.Eigenaardig een wagen met gesloten circuit verbruikt geen koelvloeistof, misschien een 1/2l per 100.000km. Zou het niet eerder de vloeistof zijn van de ruitenwissers.bij mij staat op bijna elke factuur (uitgevoerd door de officiele merkgarage) "bijvullen koelvoeistof". Dit al vanaf aankoop (4 weken oude wagen). Dus lijkt me niet noodzakelijk een indicatie te zijn van een probleem.
Als u de dop van de olievulling ervan doet moet daar zoals ze zeggen mayonaise aanhangen en zichtbaar zijn, is dit niet zo, dan is er iets verkeerd bij de koelvloeistof gegoten.
Laat dit eens controleren bij een andere garage, want als die wagen nog goed reed vind ik het heel eigenaardig.
Daarom de vraag aan TS, ofwel is de koppakking door (mayonaise ) ofwel is er iets in de koelvloeistof gegoten.Sloeberken, is dit geen vergissing? Als er "mayonaise" aan de olievuldop hangt is dit m.i. net een teken dat er iets fout, grondig fout is of kan zijn.Eigenaardig een wagen met gesloten circuit verbruikt geen koelvloeistof, misschien een 1/2l per 100.000km. Zou het niet eerder de vloeistof zijn van de ruitenwissers.bij mij staat op bijna elke factuur (uitgevoerd door de officiele merkgarage) "bijvullen koelvoeistof". Dit al vanaf aankoop (4 weken oude wagen). Dus lijkt me niet noodzakelijk een indicatie te zijn van een probleem.
Als u de dop van de olievulling ervan doet moet daar zoals ze zeggen mayonaise aanhangen en zichtbaar zijn, is dit niet zo, dan is er iets verkeerd bij de koelvloeistof gegoten.
Laat dit eens controleren bij een andere garage, want als die wagen nog goed reed vind ik het heel eigenaardig.
Die mayonaise wijst er op dat er water bij de olie terechtgekomen is, en dat hoort dus niet.