Enige tijd geleden had mijn vrouw een ongeval met de wagen, iemand is er vanachter op gebotst en we zijn dus in ons recht. Expert heeft waarde voertuig bepaald, en hier zijn we mee akkoord. We hebben ook een rechtsbijstandsverzekering
Echter zijn er ook nog andere zaken waar wij recht op hebben, maar waar niet dadelijk over gesproken wordt in epxertiseverslag of door verzekeraar:
- werkelijke derving: Wij hebben quasi 3 weken zonder auto gezeten, en het voorstel van de expert spreekt over slechts 6 dagen derving. Hier zijn we ook niet mee akkoord gegaan, anders hingen we hier natuurlijk al aan vast.
- administratieve kosten om alles te regelen met verzekeringen, aankoop nieuwe wagen,...: indicatieve tabel van 2012 spreekt hier over 100€
- terugbetaling BIV: hier heeft verzekeraar reeds gemeld dat we deze terugbetaald krijgen
- economische huishoudschade: mijn vrouw is zwanger en moet nu door het ongeval enkele weken thuis blijven en rusten. Haar loon wordt wel volledig doorbetaald (speciaal statuut), maar deze week is dit voor haar wel zeer lastig aangezien ze alleen op onze 2 jaar oude zoon moet passen. Welke vergoeding kunnen wij hiervoor eisen? Ik vond ergens iets terug over economische huishoudschade, maar niet veel concreet.
- zijn er nog zaken die we kunnen "opeisen" die ik hier vergeet?
Moeten wij die sowieso via advocaat (rechtsbijstand) laten regelen, of is er een kans dat onze eigen verzekeraar ons dit allemaal uitbetaalt en dit dan verhaalt bij verzekeraar van de tegenpartij (via RDR)?
Alvast bedankt