#1 , 02 apr 2015 10:08
We zijn een bestaande koffie bar in Belgie, we hebben een jaar geleden een contract afgesloten met een bepaald bedrijf in belgie voor koffie afname en service, zijnde barista training etc...
Nu, door stress en tijdsdruk hebben we toen het contract niet super goed doornomen, we waren enthousiast en lets face it, nog jong ook.
Wat blijkt nu een jaar later, is er geen opvolging van het bedrijf, we krijgen onze wettelijke korting niet op onze bulk-afname, we moeten een verplichte domicilie instellen en dan pas krijgen we de korting, er is geen partner gevoel, nog meer, wij zijn niet de klant.
De kwaliteit van de koffiebonen is slecht, we zijn verplicht elke maand een minimum afname te doen en is het kalmer dan voorzien in de zaak dan moeten we het toch betalen.
We hebben besloten, hun op de hoogte te brengen van de stopzetting samenwerking.
Kregen een mail terug met de vraag of we een schadevergoeding van 15000 konden betalen.
Nu, het contract is ondertekend, er staan geen bedragen in het contract. Kunnen ze dit zomaar ?... Ze hebben langs hun kant veel steken laten vallen ivm dienstverlening en professionaliteit... zaken die not done met beginnende ondernemers.
Wat nu ?
Ze hebben veel geld en topadvocaten, wij willen gewoon stoppen met hun maar met een dure prijs.
We kunnen geen kant op, wat nu ?