Vergeten is menselijk dus geen probleem
Bij deze wil ik wel even enkele misverstanden wegwerken:
1° bemiddeling staat niet synoniem voor advocaat. Er zijn ondertussen heel wat bemiddelaars aan het werk die geen advocaat noch notaris zijn. Net zoals er veel advocaten en notarissen zijn die zichzelf bemiddelaar noemen maar hiertoe niet opgeleid zijn. Bemiddelen is immers niet hetzelfde als onderhandelen.
Zelf ben ik ook geen advocaat maar wel een erkend bemiddelaar in familiezaken. Ik bekijk 'uit elkaar gaan' vanuit juridisch, relationeel én emotioneel oogpunt en help op die manier dagdagelijks mensen om buiten de gebouwen van de rechtbank te blijven met hun conflicten. En deze hulp wordt aangeboden op een betaalbare manier.
2° het merendeel van de EOT's die later problemen geven zijn EOT's opgemaakt door notarissen. Omdat deze vaak onvoldoende aandacht besteden aan eventuele veranderingen in de toekomst of vage bewoordingen zoals "bijzondere kosten" bevatten die later aanleiding tot heel wat discussies kunnen geven.
Vanuit deze praktijkervaringen probeer ik op dit forum mensen erop attent te maken dat er een alternatief bestaat, nl. bemiddeling ...