En neen LeenW, ben niet verlengd minderjarig, sta onder geen statuut of dergelijke maar die cursus is nu wel te laat. Heb mijn lesje hopelijk geleerd maar ik vrees dat als ik enkel zulke antwoorden ga krijgen, hier niet veel bruikbare tips ga krijgen. Spijtig.
Helaas zijn de antwoorden die je graag zou krijgen, in een aantal situaties gewoonweg niet te geven. Er is een aanzienlijke bescherming voor consumenten, maar oneindig is die ook niet. Laat ons niet vergeten dat verkopers ook rechten hebben, ze zijn per slot van rekening niet allemaal malafide (en sommige consumenten zijn het daarentegen dan weer wel). Op een gegeven ogenblik is er geen ander antwoord dan 'getekend is getekend, er is een overeenkomst'. Een overeenkomst onder extreme druk zou effectief niet geldig zijn, maar dan ga je dat wel moeten bewijzen. Het zou wel heel eenvoudig worden om onder een verbintenis uit te geraken als het zou volstaan om enkel te zeggen dat je met de rug tegen de muur gezet bent, hoe erg dat ook is voor wie echt aan agressieve verkoopstechnieken is blootgesteld.
Meld het alvast wel bij Controle en Bemiddeling, hoe meer klachten er over zijn, hoe groter de kans dat ze wel degelijk tegen de lamp lopen.