Honden inbeslaggenomen

rudy2015
Topic Starter

Honden inbeslaggenomen

#1 , 09 mar 2015 11:56

beste
we zijn door 2 leerlingen van dierenwelzijn onze hondjes in beslag genomen in onze eigen huis . na bewijzen van ons dat het niet klopt hebben ze nog eens
vermoedelijk handtekenig vervalst van de minister de brief is opgemaakt in brussel en ondertekend zogezegd
van ben weyts maar je kan mooi zien dat het niet klopt . ik heb daar bewijzen van .
en de brief is ook nog eens verzonden in gent met gewone postzegel
dat doet dierenwelzijn nooit . door wie kan ik dat laten onderzoeken we hebben het al naar ben weyts en parket verstuurd
maar het is altijd doofpot gestoken . we vragen niet veel enkel onze hondjes terug ze zijn al 9-10 jaar oud . ze staan ook niet in de motivatie .mvg seynaeve

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 09 mar 2015 12:04

- Indien u zeker bent dat de handtekening vervalst zou zijn (geen idee hoe je dat kan zien), dient u best klacht in bij de politie wegens schriftvervalsing.
- iedere dienst stuurt soms brieven met gewone postzegel, zelfs ministeries. Bvb als hun frankeermachine defect is. Dierenwelzijn bevindt zich overigens wel degelijk in Gent (en alle poststukken uit West & Oost-Vlaanderen kunnen in Gent verwerkt worden).
- Wie heeft de honden meegenomen? Wat bedoelt u met "leerlingen van dierenwelzijn"? Dierenwelzijn is geen school en heeft geen leerlingen.
- Wat bevat de motivatie dan wél?

LeenW

#3 , 09 mar 2015 12:20

Inderdaad naar politie stappen.

Reclame

rudy2015
Topic Starter

#4 , 09 mar 2015 12:44

ik heb de handtekening van de betreffende minister nagetrokken en die klopt niet met wat op de brief staat , de brief komt van afzendadres kabinet brussel maar word afgestempeld in gent ,
ik heb dit opgezocht omdat we de inhoud van de brief verdacht vonden en vermoeden dat deze niet van een minister was ,
ze zijn meegenomen onder foute vaststellingen door stagiaires van dierenwelzijn , mijn vriendin is er kapot van , zij kan geen kinderen krijgen en vertroetelt de hondjes als dat het haar kindjes zouden zijn,
de motivatie gaat in hoofdzake over eenden die in een park zitten waar geen gras is , rolluiken die nog niet open waren , .... , zij komen in de winter , 's morgens vroeg , u ziet dat ze redenen zoeken die er op normale tijdstippen niet zijn om toc dieren te kunnen meedoen . ook onze schildpadden doen ze mee met hun bak die bij ons te klein is , maar waar ze in het asiel nog een maand in gebleven zijn .

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mar 2015 13:02

Hoofdletters, punten en komma's zouden uw teksten meer leesbaar maken.
Moeten wij nu hieruit opmaken dat jij thuis een zoo hebt?
Dieren zijn geen kindjes. Door ze op dezelfde wijze te behandelen doe je aan dieren mishandeling, en werden ze daarom meegenomen. Je kan daarin ook overdrijven.

roharro

#6 , 09 mar 2015 13:10

Het gaat hier duidelijk om meer dan enkele keffers.
Waarom zouden ze nu uw honden komen halen omdat er in het park waar eenden zitten geen gras is?
Wij zien hier ook wel onmiddellijk dat dit een verdraaid verhaal is om medelijden op te wekken en te proberen
zijn gelijk te halen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

polk

#7 , 09 mar 2015 13:50

ik heb de handtekening van de betreffende minister nagetrokken en die klopt niet met wat op de brief staat , de brief komt van afzendadres kabinet brussel maar word afgestempeld in gent ,
ik heb dit opgezocht omdat we de inhoud van de brief verdacht vonden en vermoeden dat deze niet van een minister was ,
ze zijn meegenomen onder foute vaststellingen door stagiaires van dierenwelzijn , mijn vriendin is er kapot van , zij kan geen kinderen krijgen en vertroetelt de hondjes als dat het haar kindjes zouden zijn,
de motivatie gaat in hoofdzake over eenden die in een park zitten waar geen gras is , rolluiken die nog niet open waren , .... , zij komen in de winter , 's morgens vroeg , u ziet dat ze redenen zoeken die er op normale tijdstippen niet zijn om toc dieren te kunnen meedoen . ook onze schildpadden doen ze mee met hun bak die bij ons te klein is , maar waar ze in het asiel nog een maand in gebleven zijn .
De minister kan zijn opdrachten delegeren aan andere personen/organen, zoals bijvoorbeeld aan de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu - DG Dier, Plant en Voeding - Dienst Dierenwelzijn en CITES. Zij kunnen dan, met het mandaat dat zij van de minister gekregen hebben, brieven in zijn opdracht ondertekenen.

WP002

#8 , 09 mar 2015 13:58

U dacht toch niet dat een minister hoogstpersoonlijk al de papieren tekende? Daarvoor dienen nu eenmaal kabinetsmedewerkers...

rudy2015
Topic Starter

#9 , 09 mar 2015 14:06

ja maar niet met zijn handtekening ,
ik weet dat er in zijn opdracht mogen handelen , maar met hun eigen naam.

giserke

#10 , 09 mar 2015 14:06

Naar mijn weten heeft Dierenwelzijn zonder toelating van de rechtbank niet de bevoegdheid om over te gaan tot inbeslagname.
Zij moeten een vaststelling doen, en dan daarmee het parket op de hoogte brengen waardoor zij de toelating al of niet krijgen voor inbeslagname.
In de meeste gevallen gaat de politie dan ook mee.

rudy2015
Topic Starter

#11 , 09 mar 2015 17:56

Dierenwelzijn wel 2 stagiaires en de politie waren te samen aangezien dat er klacht was onze eenden hadden niks te kort
maar ze zaten in de modder er was geen gras . daarom waren we dierenbeulen en moesten onze honden
ook weg . er is geen parket beslissing bij gekomen. wij hebben wel klacht ingediend bij parket en vandaag mail
ontvangen dan ze onderzoek gestart heeft

mjers

#12 , 09 mar 2015 18:37

Rudy, uw verhaal is simpelweg ongeloofwaardig en ik geloof er dan ook geen snars van.
U houd zaken achter. Mijn eenden zitten ook in de modder en zonder gras... En ik heb ook 2 honden... Dus dan mag ik me binnenkort verwachten aan een bezoek van Dierenwelzijn? Kom nou...

rudy2015
Topic Starter

#13 , 09 mar 2015 19:30

als je me dag ervoor had verteld dat ik ging mijn dieren kwijt zijn dan ging ik het ook niet geloven er is wel veel jaloezie in mijn buurt .

voodoodoll

#14 , 09 mar 2015 23:08

Tja... Bij ons is een maatschappelijk assistente van de gemeente samen met de wijkagent eens een keertje langs gekomen omdat wij 5 honden hadden en "iemand van de familie" dacht dat wij hen slecht verzorgden. Gelukkig zagen zij meteen dat dat niet het geval was. Maar het kan dus zomaar dat door familieruzies of wat voor andere reden dan ook er aangifte gedaan wordt en mensen te schande gezet worden of nog erger: hun huisdieren in beslag genomen worden!

Helaas leven wij hier nog steeds in een maatschappij waarbij de verklikker beschermd wordt en zelf niks moet bewijzen. Je krijgt ook nooit te horen wie er klacht is gaan indienen of melding gaan doen.

mjers

#15 , 10 mar 2015 07:53

Dat noemen ze bescherming van de privacy.

Hoe dan ook, Dit staat los van bovenstaande, als de dieren behandeld worden zoals het hoort dan hoeft er niemand in te grijpen...

Terug naar “Andere”