Hallo iedereen,
Ik heb vrijdag met de sneeuw een klein voorval gehad met een Mevrouw. Ik remde, ABS etc sprong op en ik heb haar net wel of net niet geraakt op haar bumper.
Door het gebonk van de ABS ben ik er niet 100% zeker van. We zijn opzij gaan staan, ze heeft een foto genomen van haar wagen waarop geen schade te zien is.
Vervolgens heeft ze mijn naam, telefoonnummer en nummerplaat opgeschreven en komen we mondeling overeen dat er geen schade is dus om door te rijden en geen aanrijdingsformulier in te vullen.
Op mijn wagen is niet de minste kras of deuk aanwezig. Dus het lijkt mijn garagist ook al raar als zij een deuk zou hebben ik geen schade heb.
Het voorval was om 5u50 's morgens, om 8u09 belt ze mij dat ze toch schade zou hebben en wilt dat ik 's avonds een aanrijdingsformulier bij haar thuis kom invullen. Ik zeg voorlopig dat ik niet weet of ik kan die avond.
De schade zou een deuk zijn ter hoogte van de overgang van bumper naar carroserie. Geen idee waar want ik krijg de foto van haar niet, waarop ook volgens haar geen schade op te zien is.
Ik was er 100% zeker van dat beide wagens geen schade was dus ik bel naar mijn verzekeringsagent en leg alles uit. Dan vraag ik hem of ik verplicht ben nog een aanrijdingsformulier in te vullen, aangezien ze de schade met sneeuw op bijna 2,5u tijd gemakkelijk elders opgelopen kan hebben. Hij zegt natuurlijk ben je achteraf niet meer verplicht het in te vullen want de schade kan van elders komen. Ik blij en laat haar weten geen papier in te vullen.
Dan krijg ik geen antwoord meer op mijn sms, tot ze 's avond ineens vraagt of ik nog langskom en ik nogmaals bevestig geen papier in te vullen, omdat de schade van elders kan zijn en we op het moment van het ongeval het papier hadden moeten invullen indien er schade zou geweest zijn. Zij kwaad en zegt juridische stappen te nemen. Op zaterdag krijg ik bericht dat ze naar haar verzekering is geweest. Ik naar mijn verzekering gebeld, die zeggen dat ze wel laten weten als er een schadeclaim moest binnenkomen. Maar zeggen nogmaals dat ik niets verkeerd heb gedaan en ze waarschijnlijk gemakkelijk geld wilt verdienen.
Maar toen kreeg ik maandag (3dagen erna pas) ineens telefoon van de politie Beringen, dat ze daar was voor een pv. Het rare is dat ze in HAM woont en dat politiekantoor 750m van haar deur is. Verder was ook het politiekantoor in Beringen zaterdag toen ze naar haar verzekering is gegaan al open. Tijdens het telefoontje van de politie van Beringen heeft hij niet eens zijn naam gezegd, en zei hij dat er een pv opgemaakt was en ik het mag gaan uitleggen op de politierechtbank samen met mijn verzekering. Ik vind dit nogal raar dat een politieagent zo zou reageren en dat ze pas op maandag gaat ne niet in het kantoor bij haar in de buurt. Mijn vermoeden is nu dat ze een agent kent in Beringen die maandag pas dienst heeft. Ook was het telefoontje van een privénummer afkomstig, dus vraag ik me af of dit normaal is als de politie je contacteert?? Dit kan ik natuurlijk totaal niet bewijzen dusja..
Ik ga natuurlijk terug naar mijn verzekering, die vinden het ook wel raar dat ze niet eerst via haar verzekering een schadeclaim indient en pas 3 dagen later naar de politie gaat. Ze zeggen we wachten af en dan zien we wel.
Maar nu zit ik natuurlijk met de volgende vragen:
- Waarom doet die agent zo aan de telefoon?
- Waarom begint hij niet met zijn naam te zeggen?
- Waarom zegt hij dat ik het in de politierechtbank kan gaan uitleggen als dat niet meteen moet, maar pas na een onderzoek en geen akkoord na bemiddeling tussen verzekeringen?
- Waarom was het een privénummer die me belde?
- Waarom gaat ze niet in Ham en al eerder naar de politie?
- Waarom niet eerst bemiddeling met de verzekering?
- Is dit misschien een louche zaak om gemakkelijk geld te verdienen en willen ze mij schrik aanjagen?
Ik voel me best slecht door het feit dat zo een klein accidentje, zo wordt opgeblazen zonder enig bewijs van schade. Waarom gaat ze na een mondelinge overeenkomst ter plaatse toch achteraf afkomen met schade en naar de verzekering en politie. Ben ik nu echt in de fout gegaan dan?