Als het een troost kan zijn, de 'helft' van Antwerpen heeft geen watermeter in huis.heb de VMW juist aan de lijn gehad in verband met mijn vraag.
Eerst nam er een jonge dame op ( aan de stem te horen ) die het leuk vond me gewoon uit te lachen met mijn vraag, ze zei hehehaha daar kan ik niks aan veranderen. Heb dan gevraagd of ze me met iemand kan doorverbinden die me wel een gewoon antwoord kan geven op mijn vraag.
Kreeg dan een andere dame aan de lijn, die zei dat ze dat liever niet hebben maar het mag wel(????) dan is de buurman wel verplicht van ons ALTIJD toelating te geven tot bij die meter te kunnen.
Heb er toch mijn vragen bij en wordt er gek van, de ene zegt dit de andere zegt dat! en ik weet het niet meer
Als het huis in zo'n slechte staat is dan verhuis je toch gewoon!ja maar de helft van Antwerpen kan me eigenlijk niet schelen.
Het is in dit krot waar het om gaat voor de moment
Nochtans zijn er nog vele oudere flatgebouwen waar maar één watermeter voor het hele gebouw staat. De kosten worden dan gelijk verdeeld onder alle flats, of je dan zuinig bent of niet ... Het lijkt me hier om zo'n situatie te gaan.Ik bedoel dat op wiens naams de watermeter staat, dat die het volledige waterverbruik van die meter betaald. Meestal is dat dus de persoon in wiens wooneenheid de meter staat. Jullie buurman betaald dus de volledige waterrekening en verdeeld dan die rekening op basis van kleinere watermeters per eenheid over de verschillende wooneenheden. Hij is natuurlijk niet verplicht om dit te doen. Als de watermaatschappij betaald wordt is er voor hen geen probleem denk ik.
Het regelment voor waterhuishoudelijke installaties vinden jullie trouwens op deze link : http://www.aww.be/pdf/Technisch%20reglement%20SVW.pdf
Dat is wel een illegale stituatie. Maar dit heeft niets te maken met de technische reglementen of met de watermaatschappij. Zo een situatie mag niet, omdat men steeds de reeële kosten moet aanrekenen. De reeële kostprijs van verbruik (water, electriciteit, enz...) moet minstens één keer per jaar aangerekend worden (ev. verrekend met de vaste maandelijkse bijdragen. De huurders hebben immers het recht om de berekening van die kosten op te vragen aan de huisbaas of syndicus. En hoe ga je dit doen als er geen aparte watermeters per wooneenheid zijn? Het maakt wel niet uit waar de hoofdwatermeter of de eenheidswatermeters staan.
Nochtans zijn er nog vele oudere flatgebouwen waar maar één watermeter voor het hele gebouw staat. De kosten worden dan gelijk verdeeld onder alle flats, of je dan zuinig bent of niet ... Het lijkt me hier om zo'n situatie te gaan.
Lenny
Kijk, of iets nu onwettellijk is of niet ga ik echt niet altijd in een of andere wettekst opzoeken. Meestal is (er zijn idd. uitzonderingen) een beetje gezond verstand voldoende om te beseffen dat iets niet wettellijk is of niet.JohnD, ben jij er nog altijd zeker van dat deze situatie ontwettelijk is?
Er is hier namelijk zoveel onwettelijk, en komt iedere dag meer en meer naar boven! en wil alles wat onwettelijk is wel eens deftig laten onderzoeken.
Wel ja, maar als er die ene watermeter is, dan moet die logischerwijze toch in een gemeenschappellijke ruimte zoals een kelder of zoiets staan. En zeker niet op prive terrein. Als die persoon waar die gemeenschappellijke watermeter in zijn woning staat bvb. toelating tot zijn woning weigert beginnen de problemen voor de andere bewoners reeds. Verder kan hij er idd. mee knoeien en zal zeker niet gestoord worden vermits de meter in zijn eigen woning staat.Als het een troost kan zijn, de 'helft' van Antwerpen heeft geen watermeter in huis.