Bewijzen voor overname van mijn oude wagen aan 1500€ door de garage van mijn nieuwe wagen heb ik op de bestelbon.En ik ben in mijn recht want de andere auto die betrokken was in het ongeval heeft geen voorrang van rechts gegeven.
De verzekeraar van de tegenpartij is ertoe gehouden om je de marktwaarde van je oude wagen terug te betalen. Dat jouw garagist je een commerciële geste gedaan heeft en je er wat méér voor geboden heeft, is volgens mij
(en helaas voor jou) niet hun probleem.
Klopt helemaal volgens mij.
Twee jaar geleden kocht ik een nieuwe wagen en kreeg 1650€ overname voor mijn oude wagen van 19 jaar oud. Ze hebben mijn oude wagen zelfs niet eens bekeken, wel was hij rijvaardig en had een geldig keuringsbewijs, dat was de enige vereiste. Het was wel degelijk een overname en geen recyclagepremie, zie het als een commerciële geste of een verdoken korting bovenop alle andere kortingen. Ik had mijn oude wagen voor nog geen 500€ kunnen verkopen in de privé.
De verzekeraar van de tegenpartij zal nooit meer uitkeren dan de catalogus/marktwaarde en hoeft dat ook niet te doen.