Dit mag je toch wel met een zekere korrel zout nemen.U dienden ook door te hebben dat u van een telecomoperator een maandelijkse factuur mag verwachten en dus ergens een betaling gemist had. Bij alle mij bekende telecomoperatoren kan u gemakkelijk via internet eventueel gemiste facturen opvragen.
De vervaldatum van 19/01/2015 heeft betrekking op u factuur van 05/02/2015 en niet op u onbetaalde factuur die reeds vervallen was, en welke u onmiddellijk had moeten betalen.Ik heb deze maand (05/01/2015) een factuur ontvangen van een telecombedrijf met vermelding van 2 bedragen, 1 bedrag dat ik voor deze maand dien te betalen en 1 bedrag dat vervallen was door een openstaande factuur van december (vervaldatum 17/12/2015). Van deze openstaande factuur heb ik nooit enige aanmaning mogen ontvangen, niet per brief en niet per SMS. Beide bedragen werden netjes opgeteld en het totale bedrag diende met een nieuwe referentie en een vervaldatum van 19/01/2015 betaald te worden.
De vraag blijft heb je die bewuste factuur ontvangen. Je zegt het zelf dat 1 factuur vervallen was, dan betaal je die toch onmiddellijk.1 bedrag dat ik voor deze maand dien te betalen en 1 bedrag dat vervallen was door een openstaande factuur van december (vervaldatum 17/12/2015).
Ik vermoed dat aan de laatste factuur een overschrijvingsopdracht zal bevestigd geweest zijn met het totaal bedrag van de 2 openstaande facturen en dit met een eigen betaalreferentie, zodoende de operator weet dat dit voor 2 facturen telt. Indien dit zo is dan zou volgens mij de lijn ook pas mogen afgesloten worden na 19/01.De vraag blijft heb je die bewuste factuur ontvangen. Je zegt het zelf dat 1 factuur vervallen was, dan betaal je die toch onmiddellijk.1 bedrag dat ik voor deze maand dien te betalen en 1 bedrag dat vervallen was door een openstaande factuur van december (vervaldatum 17/12/2015).
Nochtans kun je online u facturen raadplegen.
Gelieve geen namen van bedrijven te vermelden (intern regelement)
Je kunt toch niet verwachten dat je zelf moet gaan bijhouden van wie je nog een factuur moet krijgen en om de x aantal dagen erom vragen indien u hem nog niet ontvangen hebt. De ene firma is nu eenmaal vlugger met het sturen van zijn factuur dan een andere. De normale werkwijze is gewoonweg de binnenkomende facturen controleren op correctheid en vervolgens deze betalen voor de vervaldag indien de factuur in orde is.Als zelfstandige heb je toch bedrijfsbeheer gedaan. U boekhouding beter bijhouden is een hoofdzaak om te slagen als zelfstandige.