Ik ken toch enkele mensen die in een caravan wonen en hier is meer luxe in dan en veel andere huizen. De nieuwere caravans zijn perfect om zowel op warme zomerdagen als in koude winterdagen te verblijven.Een caravan heeft op de gemeente geen huisnummer, dus domicilie plaatsen op de caravan zal niet lukken. Als u de caravan ergens zet is het ook aangeraden om een degelijk brandverzekering af te sluiten.
Zou het niet verstandiger zijn contact op te nemen met OCMW en u zo snel mogelijk inschrijven bij sociaal verhuurkantoor (SVK) van u gemeente of stad.
Wonen of leven in een caravan is onmenselijk.
Er zijn gemeentes waar je tijdelijk voor een maximum vastgelegde periode een caravan kan plaatsen en ook in wonen terwijl je de woning opknapt. het huisnummer dat je dan hebt is het nummer van het te vervangen huis. je gaat er geen afzonderlijk voor krijgenEn als je je caravan plaatst in de tuin van een vervallen huisje waar enkel nog muren en een (lek) dak resteren? Schaft de gemeente huisnummers van onbewoonbare huizen ook af?
In onze streek vind je bijvoorbeeld veel van die huisjes waar niets mee gebeurt en waar waarschijnlijk teveel kosten aan zijn om nog te renoveren. Meer nog: kan je je caravan IN zo'n huis zetten?
Wat uw voorstel betreft denk ik inderdaad dat je dan je domicilie er moet kunnen zetten, misschien dat de wijkagent moeilijk gaat doen maar dat is dan een andere zaak.leuk ter info GB2702, maar mijn voorstel is nog anders: wat kan de gemeente of welke dienst dan ook er tegen inbrengen dat je je caravan permanent IN een woning zou zetten...Stel dat je niet van plan bent die woning te renoveren. Dat je ze enkel gebruikt voor de 4 muren en het dak er bovenop én het huisnummer aan de voordeur om comfortabel en warm TOCH in je caravan te wonen?
Strikt genomen MOET de gemeente je dan toch domcilieren op dat adres, want het is nu wel bewoonbaar en er zijn nutsvoorzieningen ?