Geterroriseerd door ex

Davy1976
Topic Starter

Geterroriseerd door ex

#1 , 25 dec 2014 01:02

Hallo allemaal,

ik heb misschien een rare vraag maar wel een vrij dringende voor ons.
Deze kerst avond gebeurde het voor de zoveelste keer dat we gepest werden door de ex van mijn vriendin.
Een hele avond sms'jes met boodschappen zoals dat mijn vriendin gemeenschap zou gehad hebben met hem. Zelfs datums erbij waarop ikzelf heel zeker weet dat ze zelfs bij me was.
Het de hele tijd verwijten van hoer en dergelijke. Hij had ook gedronken , iets wat duidelijk in de sms'jes terug te zien is. Zo heeft hij het twee weken geleden gepresteerd om ruzie te krijgen tussen mijn vriendin en mij waardoor ik haar bijna de deur gewezen had. De dag nadien kregen we de politie over de vloer omdat hij zogezegd bezorgd was over de veiligheid van hun twee kinderen die hier natuurlijk rustig lagen te slapen.
Ze hebben dus twee kinderen samen en om de 14 dagen heeft hij 1 dag bezoekrecht, het wordt dus steeds moeilijker om normaal te doen tegen hem.
Elke paar dagen komt er op de ene of de andere manier hier in ons gezin wel een bericht binnen dat ik of zij wel iets uitgestoken zouden hebben.
Ook draait hij de dochter van vier volledig tegen ons op de dag dat hij de kinderen heeft en de jongste van anderhalf mag zijn bedje zelfs niet in in de namiddag.
Ik weet dat het deel van de kinderen familierecht is en voor een familierechtbank moet komen maar door de berichten die hij de hele tijd stuurt probeert hij mijn vriendin als een slechte moeder af te schilderen. Zo hebben we ook mails van hem, hij haalt geen aangtekende schrijvens op waarin we een schadevergoeding vragen voor alle gemaakte onkosten voor de kinderen. Hij laat de naam niet schrappen van mijn vriendin uit het huurcontract. Nu willen wij dat wel doen en de helft van de borg terugeisen maar die aangetekende brieven gaat hij ook al niet halen.
Kunnen wij hiertegen iets doen op korte termijn? Wij zijn aan het einde van ons latijn en elke dag staan we tegenwoordig op met de schrik wat er nu weer gaat gebeuren.
Het is vreselijk moeilijk om de kinderen hier niets van te laten merken van de spanningen die hier heersen.
Hij weet dat hij nooit co-ouderschap kan krijgen (dat heeft de rechter van kortgeding hem verteld) en probeert er dan nu voor te zorgen dat ik mijn vriendin en haar kinderen op straat zou gooien zodat hij de kinderen kan opvangen en toch het hoederecht kan bekomen.
Een normaal gesprek is totaal niet mogelijk met hem. We hebben dat in de zomer eens geprobeerd (gelukkig zonder de kinderen erbij) en toen begon hij meteen hysterisch te schreeuwen en viel hij mijn vriendin fysiek aan. Ik ben er tussengekomen en we hebben toen een melding gemaakt van de duw die ik gegeven had om hem weg te houden van mijn vriendin. Toch is hij er een klacht gaan van maken van slagen en verwondingen 14 dagen nadien zonder enige bewijzen.

Zoals je ziet probeert hij het leven van een gezin dat vooruit wil in het leven met onze kinderen compleet te vernielen zonder enige aanwijsbare redenen.

Kan er aub ons iemand zeggen hoe we dit kunnen aanpakken dat dit eindelijk stopt want wij zijn de wanhoop nabij.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 dec 2014 11:18

Voor huurcontract zal u middels een verzoekschrift art 1344bis Ger.W. bij het lokale vredegerecht (lokatie van het huurpand) dienen te procederen voor het laten annuleren van het huurcontract. U zal daartoe zowel de ex-partner als de verhuurder dienen te dagen. Zorg er dan ook voor dat u de verhuurder op voorhand inlicht van de procedure en de reden waarom u verplicht bent hem te dagen.
Is de verhuurder akkoord de uw vriendin uit het contract te laten schrappen
Voor de sms'n en alle andere bedreigingen is er slechts één oplossing: bij ieder feit telkens opnieuw de politie verwittigen en klacht wegens belaging neerleggen waarbij zowel uw vriendin als uzelf zich burgerlijke partij stelt wanneer het tot een geding komt. Indien de politie weigert pv op te maken, een afspraak met de sectiecommandant maken en deze de situatie uitleggen, duidelijk maken dat u zich, gelet op de labiele toestand van de ex-partner, ernstig zorgen maakt over de fysieke veiligheid van uw vriendin en de kinderen. Bij iedere klacht neerlegging onmiddellijk het meldings of PV nummer vragen aan de agent in kwestie en deze meedelen dat u de dag nadien een schriftelijke versie komt oppikken.
Bij voldoende klachten, een tiental is doorgaans voldoende, zelf via eerste aanleg een contactverbod aanvragen. Via de familierechtbank de overdracht van de kinderen voor zijn bezoekrecht laten regelen via een neutraal ontmoetingspunt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 dec 2014 21:12

Politieteammanager of wijkteammanager (commissaris). De rijkswacht is samen met de gemeentepolitie en de gerechtelijke politie van de parketten,de zeevaartpolitie en de spoorwegpolitie om de luchtvaartpolitie niet te vergeten ( al al de andere die ik wel vergeten ben) samengevoegd in 2001 tot de geïntegreerde politie op twee niveaus. 8_)

Reclame

Vandebos

#4 , 25 dec 2014 21:29

Titels, titels... Ne kepi is ne kepi...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 dec 2014 23:16

De dames moeten wel een hoedje dragen.
http://www.politieantwerpen.be/hoofddeksels" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

giserke

#6 , 26 dec 2014 02:07

Geert Hoste citeren: hersenen er uit, kepi er op.

eylis

#7 , 26 dec 2014 10:37

even offtopic, maar ik vind het voornaam dat de dienar(ess)en van de wet een hoofddeksel moeten dragen op straat. Het draagt bij aan het imago van bewakers van veiligheid en orde. Die symboliek van hoofddeksels is al eeuwenoud, maar blijft blijkbaar zijn impact hebben. Dus echt wel het tegendeel van hersens er uit....

ongelukbelaagd

#8 , 05 jan 2015 15:40

Ik heb zo'n ex gehad die als hij gedronken had, zelfs met de politie lachtte.
Na zoveel klachtneerleggingen bij politie en uit pure vermoeidheid hebben we ons telefoonnummer laten veranderen, e-mailadressen veranderd, etc...

Maar jij kan eventueel zijn nummer blokkeren en zijn mails als spam aanduiden?
Want zit er veel waarde in zijn sms'en, gesprekken of mails?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”