Hallo allemaal,
ik heb misschien een rare vraag maar wel een vrij dringende voor ons.
Deze kerst avond gebeurde het voor de zoveelste keer dat we gepest werden door de ex van mijn vriendin.
Een hele avond sms'jes met boodschappen zoals dat mijn vriendin gemeenschap zou gehad hebben met hem. Zelfs datums erbij waarop ikzelf heel zeker weet dat ze zelfs bij me was.
Het de hele tijd verwijten van hoer en dergelijke. Hij had ook gedronken , iets wat duidelijk in de sms'jes terug te zien is. Zo heeft hij het twee weken geleden gepresteerd om ruzie te krijgen tussen mijn vriendin en mij waardoor ik haar bijna de deur gewezen had. De dag nadien kregen we de politie over de vloer omdat hij zogezegd bezorgd was over de veiligheid van hun twee kinderen die hier natuurlijk rustig lagen te slapen.
Ze hebben dus twee kinderen samen en om de 14 dagen heeft hij 1 dag bezoekrecht, het wordt dus steeds moeilijker om normaal te doen tegen hem.
Elke paar dagen komt er op de ene of de andere manier hier in ons gezin wel een bericht binnen dat ik of zij wel iets uitgestoken zouden hebben.
Ook draait hij de dochter van vier volledig tegen ons op de dag dat hij de kinderen heeft en de jongste van anderhalf mag zijn bedje zelfs niet in in de namiddag.
Ik weet dat het deel van de kinderen familierecht is en voor een familierechtbank moet komen maar door de berichten die hij de hele tijd stuurt probeert hij mijn vriendin als een slechte moeder af te schilderen. Zo hebben we ook mails van hem, hij haalt geen aangtekende schrijvens op waarin we een schadevergoeding vragen voor alle gemaakte onkosten voor de kinderen. Hij laat de naam niet schrappen van mijn vriendin uit het huurcontract. Nu willen wij dat wel doen en de helft van de borg terugeisen maar die aangetekende brieven gaat hij ook al niet halen.
Kunnen wij hiertegen iets doen op korte termijn? Wij zijn aan het einde van ons latijn en elke dag staan we tegenwoordig op met de schrik wat er nu weer gaat gebeuren.
Het is vreselijk moeilijk om de kinderen hier niets van te laten merken van de spanningen die hier heersen.
Hij weet dat hij nooit co-ouderschap kan krijgen (dat heeft de rechter van kortgeding hem verteld) en probeert er dan nu voor te zorgen dat ik mijn vriendin en haar kinderen op straat zou gooien zodat hij de kinderen kan opvangen en toch het hoederecht kan bekomen.
Een normaal gesprek is totaal niet mogelijk met hem. We hebben dat in de zomer eens geprobeerd (gelukkig zonder de kinderen erbij) en toen begon hij meteen hysterisch te schreeuwen en viel hij mijn vriendin fysiek aan. Ik ben er tussengekomen en we hebben toen een melding gemaakt van de duw die ik gegeven had om hem weg te houden van mijn vriendin. Toch is hij er een klacht gaan van maken van slagen en verwondingen 14 dagen nadien zonder enige bewijzen.
Zoals je ziet probeert hij het leven van een gezin dat vooruit wil in het leven met onze kinderen compleet te vernielen zonder enige aanwijsbare redenen.
Kan er aub ons iemand zeggen hoe we dit kunnen aanpakken dat dit eindelijk stopt want wij zijn de wanhoop nabij.