Interessant om te weten, ga misschien ook zoiets een keer aanschaffen om te proberen/testen.Heb thuis een electronische lockpicker; een toestelletje dat de tumblers in een slot tot 30.000 per minuut aanslaat en met een lichte torsie de cilinder 0.5 cm beweegt op het ogenblik dat de tumblers in de juiste positie vallen.
Eerste testgebruik gaf na twee uur nog steeds geen open slot... na oefenen en geduld krijg ik gewone cilindersloten nu binnen de 5 minuten open. Laat het duidelijk wezen dat dit enkel wordt gebruikt op eigen woonst of wanneer een huurder me belt met het bericht dat zijn sleutels nog binnen liggen en hij of zij aan de verkeerde kant van de deur staat...
Als het nog steeds vijf minuten duurt na langdurige oefenen met zo'n lockpick, dan is dat denk ik nog steeds vrij lang voor het geboefte. Op youtube zag ik filmpjes over kerntrekbeveiliging fabrikant, zonder speciaal beveiligd slot van honderden euro's lieten ze zien dat je het slot binnen enkele tellen eruit 'trekt' zonder oefening. Nu kan ik niet in het brein kijken van zo'n boef, maar ik wist dan wel wat ik zou gebruiken voor tools.
Ben trouwens niet in zee gegaan met die slotenfabrikant, omdat ik het te duur vond. Als ze willen binnenkomen doen ze dat toch. Ruit kun je immers makkelijk inslaan om maar iets te noemen.