In Mei dit jaar een Acer computer gekocht van 449 €, die van het begin af aan problemen vertoonde. Terug geweest naar Carrefour, deze vertelde dat het aan windows 8 lag.
Na 2 maanden doet de computer helemaal niets meer, dus terug gebracht omdat het onder garantie viel.
Nu was er 2 weken daarvoor bij het plaatsen van de computer van beneden naar boven, een kleine kras aan de zijkant, omdat ik hem zachtjes tegen een muur schaafde.
Dit hebben wij ook verteld bij Rarrefour, dat die lichte beschadiging daarvan was, zei hebben op de herstelbon dan ook verteld, lichte gebruikersschade.
Na enkele weken kregen we bericht dat het niet onder garantie viel, want er was een lichte beschadiging aan de zijkant. En de computer zou zijn gevallen. En de reparatie zou 320€ zijn. Daar was ik het natuurlijk niet mee eens.
Had inmiddels al gezocht op internet, en ja hoor, dit type computer had constant last van crashen van harde schijf.
Ik persoonlijk met Acer gebeld, maar er was geen computer bij hun binnen, met het referentienummer, en serienummer wat op de bon stond. En dat moesten ze toch echt hebben. En ook dat verhaal van waar de beschadiging kwam, was erg belangrijk.
7 weken lang met carrefour gebeld, en die hadden toch echt geen referentie nummmer.
Tot ik afgelopen vrijdag om 18.00 een telefoontje kreeg van Carrefour, en ja hoor met het referentienummer.
Maandag gebeld naar Acer, en wat wil, de hebben vrijdag on 16.30 de computer mee terug gegeven met de bezorgdienst van Carrefour, en waren geen kosten voor aangerekend verteld Acer. Maar had afgesproken met Acer dat ik de computer zou halen bij Carrefour, en hem zelf persoonlijk naar Acer zou sturen, dan werd het opgelost.
Ik vandaag naar Carrefour om de computer te halen, en wat een verbazing, moet ik 118 € bestekkosten betalen, en krijg de computer anders niet mee.
Weer Acer gebeld, deze vertellen, dat zei achteraf geen bestek kosten mogen vragen, als die vooraf niet bepaald zijn, en op mijn herstelbon staan.
Dus herstelbon gelezen, daar staat vermeld. citeer:
Voor elk aangevraagd bestek dat niet gevolgd wordt door een herstelling zullen wij ons veroorloven de bestekkosten vermeerderd met 18€ voor de administratiekosten, en transportkosten aan te rekenen.
Dus zij vermelden niet vooraf wat het bestek is maar achteraf, zonder dat je een prijs weet.
Ook verwacht ik als ik een computer van 2 maanden oud binnen breng, dat ik daar totaal niet mee te maken heb.
Ook Acer vond de herstel bon maar oppervlakkig, stond totaal niets van probleem bij vermeld, enkel dat wij verteld hebben dat de harde schijf gecrashed was, maar niets over de lichte krassen aan de zijkant.
Zij vertelde dat voor hetzelfde geld, de kras zou zijn kunnnen gekomen door het vervoer, maar ik ben zo eerlijk geweest om te zeggen waar het door komt.
Concreet mijn vraag is nu, mogen zij achteraf met een rekening van 118€ bestek kosten aankomen, terwijl dit vooraf niet is bepaald?
En acer niets aangerekend heeft, dat kan acer mij zwart op wit bevestigen.
Margriet