Garantie en bestek labtop

Margriet1961
Topic Starter
Berichten: 1

Garantie en bestek labtop

#1 , 09 dec 2014 14:56

In Mei dit jaar een Acer computer gekocht van 449 €, die van het begin af aan problemen vertoonde. Terug geweest naar Carrefour, deze vertelde dat het aan windows 8 lag.

Na 2 maanden doet de computer helemaal niets meer, dus terug gebracht omdat het onder garantie viel.
Nu was er 2 weken daarvoor bij het plaatsen van de computer van beneden naar boven, een kleine kras aan de zijkant, omdat ik hem zachtjes tegen een muur schaafde.
Dit hebben wij ook verteld bij Rarrefour, dat die lichte beschadiging daarvan was, zei hebben op de herstelbon dan ook verteld, lichte gebruikersschade.

Na enkele weken kregen we bericht dat het niet onder garantie viel, want er was een lichte beschadiging aan de zijkant. En de computer zou zijn gevallen. En de reparatie zou 320€ zijn. Daar was ik het natuurlijk niet mee eens.
Had inmiddels al gezocht op internet, en ja hoor, dit type computer had constant last van crashen van harde schijf.

Ik persoonlijk met Acer gebeld, maar er was geen computer bij hun binnen, met het referentienummer, en serienummer wat op de bon stond. En dat moesten ze toch echt hebben. En ook dat verhaal van waar de beschadiging kwam, was erg belangrijk.

7 weken lang met carrefour gebeld, en die hadden toch echt geen referentie nummmer.
Tot ik afgelopen vrijdag om 18.00 een telefoontje kreeg van Carrefour, en ja hoor met het referentienummer.
Maandag gebeld naar Acer, en wat wil, de hebben vrijdag on 16.30 de computer mee terug gegeven met de bezorgdienst van Carrefour, en waren geen kosten voor aangerekend verteld Acer. Maar had afgesproken met Acer dat ik de computer zou halen bij Carrefour, en hem zelf persoonlijk naar Acer zou sturen, dan werd het opgelost.

Ik vandaag naar Carrefour om de computer te halen, en wat een verbazing, moet ik 118 € bestekkosten betalen, en krijg de computer anders niet mee.

Weer Acer gebeld, deze vertellen, dat zei achteraf geen bestek kosten mogen vragen, als die vooraf niet bepaald zijn, en op mijn herstelbon staan.

Dus herstelbon gelezen, daar staat vermeld. citeer:
Voor elk aangevraagd bestek dat niet gevolgd wordt door een herstelling zullen wij ons veroorloven de bestekkosten vermeerderd met 18€ voor de administratiekosten, en transportkosten aan te rekenen.

Dus zij vermelden niet vooraf wat het bestek is maar achteraf, zonder dat je een prijs weet.
Ook verwacht ik als ik een computer van 2 maanden oud binnen breng, dat ik daar totaal niet mee te maken heb.

Ook Acer vond de herstel bon maar oppervlakkig, stond totaal niets van probleem bij vermeld, enkel dat wij verteld hebben dat de harde schijf gecrashed was, maar niets over de lichte krassen aan de zijkant.
Zij vertelde dat voor hetzelfde geld, de kras zou zijn kunnnen gekomen door het vervoer, maar ik ben zo eerlijk geweest om te zeggen waar het door komt.

Concreet mijn vraag is nu, mogen zij achteraf met een rekening van 118€ bestek kosten aankomen, terwijl dit vooraf niet is bepaald?
En acer niets aangerekend heeft, dat kan acer mij zwart op wit bevestigen.

Margriet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 09 dec 2014 16:27

Ja daar maken die ketens hun winst mee, waarom niet direct gehandeld met acer, ze komen die bij u thuis halen en terug brengen op max 6 werkdagen. Heb nog geen enkele acer geweten waar de harde schijf regelmatig stuk gaat.
Je kan u geld terug eisen maar zonder advocaat zal het niet lukken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox
Berichten: 3822
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 dec 2014 16:33

waarom niet direct gehandeld met acer
Omdat de TS gebruikt maakt van haar wettelijke garantie en niet de fabrieksgarantie.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 09 dec 2014 17:43

Omdat Acer 1000 maal betere garantie geeft dan al die winkels en veel sneller zonder u te verplaatsen. We zien nogmaals het resultaat, en begin maar tegen die winkels.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox
Berichten: 3822
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 dec 2014 20:25

Omdat Acer 1000 maal betere garantie geeft dan al die winkels en veel sneller zonder u te verplaatsen. We zien nogmaals het resultaat, en begin maar tegen die winkels.
Allemaal heel leuk als je het bedrijf in kwestie zijn dienstverlening goed kent. Als leek is de juiste reflex nog steeds om zich te beroepen op de wettelijke garantie, wat de TS hier correct heeft gedaan.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 09 dec 2014 20:31

Zeker bij Acer staat alles in de documentatie die bij de verpakking zit wat je kunt doen bij defect.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 dec 2014 23:28

Wet garantie.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 10 dec 2014 10:44

Wet garantie.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Volledig akkoord met die wetgeving, maar waarom het moeilijk maken als het zo eenvoudig is.
1 - kost u geen euro cent, ophalen bij u thuis en terug brengen, of op adres dat je opgeeft.
2 - Nog nooit problemen gehad met geen enkel merk.
3 - Zeer korte herstel termijn, max 8 dagen.
4 - Je kan op elk ogenblik zien via internet of mail waar u toestel zich bevind.
5 - Bij u herstelt toestel is er een volledig in detail een bewijs wat er aan u toestel is gebeurd.
6 - Steeds met originele onderdelen die vervangen worden.
7 - Er word voor het toestel defect verklaard word, eerst via tel een analyse gedaan zodat het duidelijk is of het echt een defect is of niet de fout van de gebruiker is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox
Berichten: 3822
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 dec 2014 11:13

Vijgen na Pasen waar de TS niks aanheeft.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 10 dec 2014 12:18

Vijgen na Pasen waar de TS niks aanheeft.
Inderdaad Lanox volkomen mee eens, maar misschien hebben er andere in de toekomst er iets aan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”