Hoi, ik suft hier al een tijd rond maar mijn geval/vraag komt hier precies niet aan bod.
Ik wil scheiden, heb 2 kinderen (5 en 10j), een afbetaald huis, m'n vrouw zonder enige inkomsten, zelfs geen werkloosheidsuitkering.
Mijn voorstel aan haar is het volgende: zij blijft wonen in het huis (ook om de kinderen niet teveel te ontregelen in hun dagelijk leventje, vrouw zal werk moeten zoeken uiteraard), in principe moet ze me de helft van het huis betalen? Of kan hier een soort huurregeling getroffen worden. Bijvoorbeeld dat de elimentatie die ik moet betalen overeen komt met de huur die zij aan mij zou moeten betalen. Kan dit? Een nul operatie.
Ik zou ook op papier willen laten zetten als ze het huis uiteindelijk ook verkoopt, ik het resterende deel (dus zonder hetegeen ze reeds betaalde) mij toekomt. Wie blijft in deze regeling (indien bestaat) de eigenaar? Uiteindelijk heb ik er jaren voor gewerkt. Maar bij een scheiding is niet meer zeker wat financiën betreft...
Misschien zijn er hier nog mensen in deze situatie die me een toelichting kunnen geven. bedankt.