ja dat is inderdaad correct.
ik ging ervan uit dat mijn documenten in orde waren.
blijkbaar hebben de mensen van de administratie van het X hun werk niet gedaan.
al mijn documenten waren in orde gebracht, na twee maanden heeft de RVA nog steeds geen documenten gekregen.
de X had mijn opleidings documenten naar een andere school verzonden , naar een verkeerd adres. daar moesten mijn documenten ingevuld zijn en zo weer naar de X en naar de RVA.
de RVA wist van niets.
Jij hebt, juridisch gezien, je werk niet gedaan. Op dit formulier ("
http://www.rva.be/D_Egov/Formulieren/Fi ... FormNL.pdf") staat duidelijk dat je zelf deel 1 moet invullen, deel 2 moet laten invullen door de opleiding. Dat deel 2 moet je dus zélf laten invullen door je opleidinginstelling, dan kan het natuurlijk niet over het verkeerde gaan. Je kan altijd aan je uitbetalingsinstelling vragen om dit door hén te laten doen, maar dan moet jij natuurlijk de juiste opleidinginstelling vermelden. je kan hen niet verantwoordelijk stellen als ze een verkeerd adres van opleidingsinstelling doorkrijgen. Helaas gebeurt dat vaak...
er staat ook duidelijk: "Vooraleer u begint, moet u met dit formulier de toelating vragen en krijgen van de RVA."
en "U bezorgt het ingevulde formulier aan uw uitbetalingsinstelling (ABVV, ACLVB, ACV of HVW) en u wacht op de toelating van de RVA vooraleer uw studies, opleiding of stage aan te vatten."
rechten student : ?
de RVA verbied mij een nieuwe opleiding omdat ik op mijn vorige opleiding in 2011 niet was geslaagd.
dit sta nergens te lezen dat een student geen nieuwe opleiding mag volgen omdat hij op zijn vorige opleiding niet was geslaagd.
vreemd genoeg stelde de controle van de RVA mij zelf voor een opleiding te volgen. nu dat ik een opleiding volg wordt het afgekeurd door de directie van de RVA.
er staat ook nergens (in de vulgariserende teksten) te lezen wat de voorwaarden zijn om een toelating te krijgen voor zo'n vrijstelling. Het is de directeur die zelf beslist en het niet-slagen, zonder rechtvaardiging, in een vorige opleiding, kan een reden zijn om die opleiding te weigeren. Het is ook niet omdat u 1 opleiding geweigerd wordt, dat elke opleiding een no-go is.