Hey,
Ik heb vandaag een boek gekocht in het kader van een opleiding. Een gekende uitgeverij kwam de boeken op de school verkopen tegen grote korting, 32 euro tegenover 80 euro normaal. Aangezien de opleiding gebeurt in opdracht van mijn werkgever en deze het boek zou terugbetalen vroeg ik zoals enkele anderen een factuur. De verkoper zei echter dat dit niet beschikbaar was gezien het om een kortingsactie ging. Ook een kassaticket was niet voorhanden. Het geld werd ontvangen en ging in een kartonnen doos.
Aangezien ik bleef aandringen schreef de man uiteindelijk op een A4tje op dat ik het boek van hem gekocht had aan 32 euro, ondertekende dit en voegde zijn kaartje van de uitgeverij bij.
Er werden veel boeken verkocht, ik denk dat het totaalbedrag tegen de 5000 euro moet liggen.
De verkoop gebeurde in een onderwijsinstelling van de overheid.
Ik vrees echter dat de verkoop volledig 'in het zwart' gebeurde, in een overheidsinstelling, aan overheidspersoneel.
Kan dergelijke verkoop of moet er steeds op zijn minst een kassaticket zijn, kan er afgeweken worden wanneer er tegen korting verkocht wordt?
Waarvoor dank!