Kliniplan ziekenbond en verzekering auto

erwin.H
Topic Starter

Kliniplan ziekenbond en verzekering auto

#1 , 14 okt 2014 10:42

Stel dat iemand geen kliniplan(hospitalisatieverzekering)heeft afgesloten en hij is betrokken bij een verkeersongeval.

Worden de medische kosten dan betaald door de autoverzekering ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 14 okt 2014 10:49

chauffeur, passagier, in schuld, in recht, ... ?

erwin.H
Topic Starter

#3 , 14 okt 2014 10:57

Als bestuurder. Ik veronderstel als je in recht bent dat de verzekering tussenkomst.

Maar wat als je in fout bent ?

Reclame

JPV

#4 , 14 okt 2014 11:11

daarvoor bestaat een specifieke optie bij een autoverzekering: als voorbeeld: http://www.touring-verzekeringen.be/aut ... rzekering/" onclick="window.open(this.href);return false; (maar bij m'n weten hebben alle maatschappijen dergelijke optie)

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 okt 2014 11:12

Hospitalisatieverzekering zal pas tussenkomen NADAT alle andere partijen hij aandeel hebben betaald, dus ook de autoverzekering

JPV

#6 , 14 okt 2014 11:20

hmm... gezien iedereen die met m'n auto rijdt een hospitalisatieverzekering heeft, klopt het dan dat m'n bestuurderverzekering eignelijk nutteloos is?

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 okt 2014 11:35

hmm... gezien iedereen die met m'n auto rijdt een hospitalisatieverzekering heeft, ?
Niet iedereen heeft een hospitalisatieverzekering van zijn werkgever. Gepensioneerden al niet als ze er niet persoonlijk voor bijdragen. En een hospitalisatieverzekering betaald enkel maar die delen die anderen niet voorzien hebben in hun tussenkomst bvb de franchise.

JPV

#8 , 14 okt 2014 13:44

hmm... gezien iedereen die met m'n auto rijdt een hospitalisatieverzekering heeft, ?
Niet iedereen heeft een hospitalisatieverzekering van zijn werkgever. Gepensioneerden al niet als ze er niet persoonlijk voor bijdragen. En een hospitalisatieverzekering betaald enkel maar die delen die anderen niet voorzien hebben in hun tussenkomst bvb de franchise.
gaat niet over een hospitalisatieverzekering van de werkgever, hoor. Gewoon iedereen die met mijn auto rijdt, heeft ofwel privé ofwel via werkgever een hospitalisatieverzekering. Dus moet ik eigenlijk eens herbedenken waarom ik die bestuurdersverzekering zou nemen, eens pluizen in de voorwaarden of er nog iets is wat niet dubbel verzekerd zou zijn...

roharro

#9 , 14 okt 2014 14:26

gaat niet over een hospitalisatieverzekering van de werkgever, hoor. Gewoon iedereen die met mijn auto rijdt, heeft ofwel privé ofwel via werkgever een hospitalisatieverzekering. Dus moet ik eigenlijk eens herbedenken waarom ik die bestuurdersverzekering zou nemen, eens pluizen in de voorwaarden of er nog iets is wat niet dubbel verzekerd zou zijn...
Die dekking is ruimer dan de hospitalisatieverzekering.
Men kan ook vrij ernstig gekwetst zijn zonder dat men dient te worden gehospitaliseerd. Veel hospitalisatieverzekeringen vergoeden ook geen kosten van revalidatie achteraf, enz...
Die kosten zijn wel gedekt door de uitbreiding van de autoverzekering.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Algemeen”