Herstellingen

dreamless12
Topic Starter

Herstellingen

#1 , 10 okt 2014 23:20

Hallo ,

Contract 3-6-9 / 3 jaar in

In mijn contract staat dat ik elk jaar iemand moet laten langskomen om de boiler te controleren en proper te houden.
Nu heb ik het probleem dat mijn boiler stuk is en ik iemand moet laten langskomen.
In mijn contract staan ook gegevens van de persoon die het onderhoud enzo doet.

Vraag 1 : Kan een verhuurder een persoon verplichten een bepaalde loodgieter aan te stellen van zijn keuze , of mag ikzelf een loodgieter laten komen van mijn keuze?

Ik stel deze vraag omdat ik dus vergeten was dat dit in mijn contract stond .
Ik had een loodgieter laten langskomen , en die heeft mijn boiler gecontrolleerd , en wanneer die persoon mij zei dat de volledige boiler zou moeten worden vervangen heb ik mij huurbaas gecontacteerd.

Die zei onmiddelijk dat ik hem moest wegsturen en dat er iemand anders zou langskomen om dit na te zien .
Nu heb ik hem wel gezegd dat ik geen warm water heb en geen verwarming , en dit al voor meer dan 4 dagen.
De persoon die zou langskomen kwam dus niet langs , en nu zit ik hier wel lekker in de koude en geen manier om mij met warm water te wassen ( behalve dan als ik een pot koud water opzet.
Als ik de persoon had laten doorwerken dan had ik nu wel warm water en verwarming .

Vraag 2 : Kan ik een juridishe stap nemen tegen mijn huurbaas omdat hij de moeite niet doet om dit te laten nazien ?

De loodgieter die ik heb laten komen wil de huurbaas niet betalen , hij lachte erzelf mee toen hij zei dat iemand anders zou komen die dag.
Ik begrijp dat het de loodgieter kan zijn die zich niet aan de afspraak houd maar als ik al iemand had die het al had nagezien , waarom die persoon weg sturen om dan toch maar iemand anders te laten komen kijken .?

Ik ben nogal ongemakkelijk in deze zaken , en heb er ook niet veel verstand van.

Vraag 3 : Indien geen juridishe stappen kunnen worden gemaakt , wat kan ik doen als deze loodgieter niet afkomt en hoe lang kan de huurbaas dit volhouden?

Groeten , en bedankt voor all advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 10 okt 2014 23:49

Dit verhaal heb ik nog gehoord denk ik.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#3 , 10 okt 2014 23:55

De keuze van wie de boiler onderhoud is vrij, maar u hebt zich contractueel wel gebonden om x te gebruiken. U dient dan ook x te gebruiken.

Aangezien de boiler eigendom is van de verhuurder dient u hem te verwittigen bij defect en zal het hij die die ofwel een loodgieter langs stuurt op zijn kosten of u de toelating geeft iemand op zijn kosten te laten komen.

De verhuurder staat hier dan ook in zijn recht te weigeren de gedane interventie reeds te vergoeden aangezien hij hierin niet werd gehoord, hem aldus het recht van keuze werd ontnomen en de gemaakte keuze bovendien afwijkt van het contractueel overeen gekomene.

Reclame

Vandebos

#4 , 10 okt 2014 23:56

Indien er niemand binnen de week langskomt is aangetekend in gebreke stellen uw enige oplossing.

dreamless12
Topic Starter

#5 , 13 okt 2014 11:00

Indien er niemand binnen de week langskomt is aangetekend in gebreke stellen uw enige oplossing.

Dus ik moet een week in de koude zitten en geen warm water hebben voor ik iets kan doen?

KJ86

#6 , 13 okt 2014 12:02

Dat is toch logisch. Je moet toch een redelijke termijn respecteren voor het probleem op te lossen.
Je zal niet de eerste zijn en ook niet de laatste, die even moet wacht op warm water en verwarming.
Je kan al veel oplossen door te communiceren met de verhuurder, misschien tel-nr vragen van degene die moet langskomen, zodat je een afspraak kunt maken.
Ik weet uit ervaring, als de aannemer zelf moet bellen naar de klant, dat dit vaak achteruit geschoven wordt.

dreamless12
Topic Starter

#7 , 13 okt 2014 20:46

Alles is terug in orde ! Denk dat het voor frustratie was van mijn kant , omdat ik mij niet kon deftig douchen en opwarmen :)
Ondertussen is de loodgieter die hij aanstelde langsgeweest en de boiler vermaakt !

Dank u voor all info en hulp :)

Terug naar “Huren”