Hallo ,
Contract 3-6-9 / 3 jaar in
In mijn contract staat dat ik elk jaar iemand moet laten langskomen om de boiler te controleren en proper te houden.
Nu heb ik het probleem dat mijn boiler stuk is en ik iemand moet laten langskomen.
In mijn contract staan ook gegevens van de persoon die het onderhoud enzo doet.
Vraag 1 : Kan een verhuurder een persoon verplichten een bepaalde loodgieter aan te stellen van zijn keuze , of mag ikzelf een loodgieter laten komen van mijn keuze?
Ik stel deze vraag omdat ik dus vergeten was dat dit in mijn contract stond .
Ik had een loodgieter laten langskomen , en die heeft mijn boiler gecontrolleerd , en wanneer die persoon mij zei dat de volledige boiler zou moeten worden vervangen heb ik mij huurbaas gecontacteerd.
Die zei onmiddelijk dat ik hem moest wegsturen en dat er iemand anders zou langskomen om dit na te zien .
Nu heb ik hem wel gezegd dat ik geen warm water heb en geen verwarming , en dit al voor meer dan 4 dagen.
De persoon die zou langskomen kwam dus niet langs , en nu zit ik hier wel lekker in de koude en geen manier om mij met warm water te wassen ( behalve dan als ik een pot koud water opzet.
Als ik de persoon had laten doorwerken dan had ik nu wel warm water en verwarming .
Vraag 2 : Kan ik een juridishe stap nemen tegen mijn huurbaas omdat hij de moeite niet doet om dit te laten nazien ?
De loodgieter die ik heb laten komen wil de huurbaas niet betalen , hij lachte erzelf mee toen hij zei dat iemand anders zou komen die dag.
Ik begrijp dat het de loodgieter kan zijn die zich niet aan de afspraak houd maar als ik al iemand had die het al had nagezien , waarom die persoon weg sturen om dan toch maar iemand anders te laten komen kijken .?
Ik ben nogal ongemakkelijk in deze zaken , en heb er ook niet veel verstand van.
Vraag 3 : Indien geen juridishe stappen kunnen worden gemaakt , wat kan ik doen als deze loodgieter niet afkomt en hoe lang kan de huurbaas dit volhouden?
Groeten , en bedankt voor all advies