In juli komt een grondwerker onze oprit en achteraan het huis klaar maken om er met een heftruck over te kunnen rijden.
Hij stelt voor om uit te graven, betonpuin open te spreiden. En daarboven fijne dolomiet gemengd met witte cement aan te brengen.
In augustus leveren ze de heftruck en bij het eerste gebruik hiervan merken we dat dit niet lukt. De ondergrond lijkt zand en vastrijden is telkens een feit.
Ik bel de grondwerker en deze komt enige tijd nadien wanneer ik werken ben langs om het op te lossen. Bij thuiskomst zie ik dat er aan de oprit niks gedaan is maar achteraan het huis zijn er allemaal grijze harde plekken in de dolomiet. Ik vermoed dat hij grijze droge cement heeft gebruikt en een beetje gemengd met zijn kraan maar dit kan natuurlijk nooit hetzelfde effect hebben dan op voorhand gemengde steentjes. Ik vermoed ook dat de grijze cement goedkoper is dan de witte maar daardoor is het zicht wel erbarmelijk geworden. Ook is niet alles hard en zijn er nog steeds plekken waar het slecht rijden is. Toen ik hem hierover terug belde hoorde ik aan zijn stem dat hij niks meer ging doen. Tot 3 x zei hij een datum waarop hij ging langs komen maar hij is natuurlijk nooit komen opdagen. Ik laat het hier niet bij. Daar heb ik niet zoveel geld voor betaald.
Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste aanpak. Moet ik hem zelf eerst nog een aangetekend schrijven sturen of kan ik dit best dadelijk door een advocaat laten doen?