Hallo,
Op 5/9/2013 hernieuwde ik mijn polis B.A. Autoverzekering. Gezien ik geen ongevallen had gehad de voorbije 2 jaar, kwam ik in de Bonus-Malus schaal op graad/bonus 2 te staan (= ik betaal 90% van de normale premie).
Op 22/2/2014 had ik echter een total loss met de wagen (niet in fout) en ik liet vanaf 22/2/2014 de polis schorsen wegens totaal verlies. Op 17/5/2014 ving ik de polis terug aan met een nieuw voertuig.
Nu krijg ik de factuur voor de komende periode 28/9/2014-28/9/2015 door. Deze vermeldt graad/bonus 2. Ik reageer dus naar de verzekeraar dat dit bonusgraad 3 (= 85% basispremie) moet zijn, maar nu reageert die als volgt: "Omwille van de schorsing gebeurd er geen bonus malusaanpassing."
De verzekeraar verwijst naar volgende tekst in de algemene voorwaarden "Indien een geschorste overeenkomst conform de artikels 33 en 34 van de modelovereenkomst opnieuw van kracht wordt, blijft de op het ogenblik van de schorsing bereikte graad op de gradenschaal van toepassing."
Kan dat zomaar dat voor een schorsing van amper 3 maanden ik 1 volledig jaar aan schadevrij rijden verlies? Ik kan nog begrijpen dat die 3 maanden niet meetellen. Zelfs al werd de BM-opbouw zogezegd gereset naar bonus 2, dan zou mijn volgende polis tot 17/5/2015 moeten lopen lijkt me! Nu zit ik van 17/5/2014-28/9/2015 in Bbonus 2, dat is en jaar en 4 maanden om 1 graad te stijgen, plus de 5 maanden die ik al in bonus 2 doorbracht!
Kan iemand advies geven?
bedankt bij voorbaat!